Exclusief voor abonnees

‘La Casa de Papel’ breekt records: wat maakt de Netflix-serie zo populair?

Casa de papel
RV Casa de papel
Meer dan 34 miljoen huishoudens ter wereld keken vorige week naar het derde seizoen van het Spaanstalige La Casa de Papel. Geen enkele niet-Engelstalige serie was ooit zo populair, met dank aan het verfrissende Spaans, de ‘gouwe ouwe’ bankoverval en simpele mond-op-mond-reclame.

Je hebt 8% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode:




20 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Lucas Vissers

    Waarom Netflix ?

  • Paul Van Heurck

    Na 3 afleveringen was genoeg voor mij,heel saai.

  • James Holden

    Staat al veel te lang op m'n Netflix 'startpagina' terwijl dit niet echt mijn genre is. Netflix zou beter z'n interface eens aanpakken... Reeksen die je 'een duim omlaag' geeft blijven ook doodleuk staan.

  • Betty Dams

    Ik vind er niks aan. Drie afleveringen gezien, wachtend op het moment dat het allemaal zo fantastisch ging worden, maar niks.

  • Tim Claes

    Welverdiend succes, wat mij betreft. Een sterk verhaal met straffe wendingen, top-acteurs, schitterend in beeld gebracht. Goeie reeksen moeten niet per definitie uit de VS te komen.