Door eenmalig de capaciteit van het festival te vergroten, wil men de enorme verliezen door de door corona afgelaste edities weer goedmaken.
Volledig scherm
Door eenmalig de capaciteit van het festival te vergroten, wil men de enorme verliezen door de door corona afgelaste edities weer goedmaken. © Photo News

Tomorrowland wil volgend jaar drie festivalweekends: “Uit economische noodzaak”

MUZIEKKomen er volgende zomer drie festivalweekends voor Tomorrowland? Als het aan de organisatie ligt wel. De groep achter het festival gaat daarvoor een aanvraag indienen bij de gemeenten Boom en Rumst en de provincie Antwerpen. “We doen dit uit economische noodzaak en ter compensatie van alle annuleringen”, klinkt het. Maar is een derde festivalweekend wel realistisch? VTM NIEUWS zocht het uit in de uitzending van 19 uur.

143 reacties

  • sarah olemans

    3 maanden geleden
    Er zijn enkelingen die daar rijk van worden. Er zijn genoeg mensen die tijdens de corona weinig of geen inkomen meer hadden. Waarom moeten die dan een 3e festival organiseren? De gezondheid vd mensen die rond het festival wonen primeert duidelijk niet. ( ik spreek niet voor mezelf want woon er niet)
  • Kceetje Cleymans

    3 maanden geleden
    Een festival is niet enkel een inkomen voor de organisatie maar ook voor eetkraampjes, licht, geluid, podiumbouwers, toilettrucks en verschrikkelijk veel mensen die 2 jaar een beperkt inkomen hadden, 3 weekends is mooi meegenomen
  • Firmin Bulté

    3 maanden geleden
    De broers Beers staan wel mooi te blinken op de site van derijkstebelgen...
  • Fanny Konings

    3 maanden geleden
    Heeft geen enkel maatschappelijk meerwaarde, geen schuld op winst
  • Fanny Konings

    3 maanden geleden
    Schulden? Op winst?
  1. Word jij de nieuwe ‘Lord of the Sales’? Streamz lanceert vacatures in vorm van filmtrailer
    Play

    Word jij de nieuwe ‘Lord of the Sales’? Streamz lanceert vacatures in vorm van filmtrai­ler

    Bedrijven gaan steeds verder om de juiste mensen aan te kunnen trekken. Daarom lanceert Streamz deze week vier opvallende jobaanbiedingen in de vorm van een filmtrailer. “We zijn als streamingdienst geen doordeweeks bedrijf”, meent Peter Vindevogel, CEO van Streamz. “Hoe konden we dat beter in de verf zetten dan met enkele entertainende trailers, op maat gemaakt van de verschillende jobs?” De Vlaamse streamingdienst gaat in vier spotjes op zoek naar een programmacoördinator, een sales manager, een financieel specialist en een marketeer.