Steeds meer bedrijven laten Meilandjes vallen na islamofobe uitspraken, realityprogramma ‘Château Meiland’ niet in gevaar

ShowbizzOok huidverzorgingsmerk Nivea en chocolademerk Milka zetten de samenwerking met de familie Meiland onmiddellijk stop. Eerder al verbraken het Nederlandse matrassenmerk Matras en kaartenbedrijf Hallmark de samenwerking na islamofobe opmerkingen van Erica Meiland (58) over mensen met een hoofddoek.

73 reacties

  • Maartje Nieuwboter

    2 maanden geleden
    Maxima heeft haar les geleerd, zegt ze. De enige les die hier uit te leren is, is dat de gedachten vrij zijn, maar dat het je op broodroof kan komen te staan als je er ook eerlijk voor uit komt. Vandaag leven we in een maatschappij waarin velen zich in alle bochten wringen om aanvaardbaar te zijn voor de langteenmeute op social media, zelfs als ze daarvoor exact het tegengestelde moeten zeggen van wat ze écht denken. Is dat een goede zaak ? Ik weet het eigenlijk nog zo niet.
  • bart hermans

    2 maanden geleden
    Waar zit Erica haar vrijheid van meningsuiting?wel meid ik denk er net zo over als jij. Komt daar nog bij, vind ik dan, dat wat er in een boek komt toch Weinig te maken heeft met samenwerking, bedrijven zouden juist blij moeten zijn om met haar te kunnen werken, zij durft tenminste luidop zeggen wat ze denkt, wat van weinigen kan gezegd worden.
  • Felix Strackx

    2 maanden geleden
    Eerlijk gezegd mocht, nee moest het wel eens een keertje gezegd worden. Er zouden veel meer tv- personaliteiten dat moeten doen
  • Ronny Toch

    2 maanden geleden
    Dit en dat mag niet meer gezegd maar men mag het wel nog denken, wel ik denk het.
  • Ken Goeste

    2 maanden geleden
    Meilandjes hebben gelijk. Vrijheid van meningsuiting moet kunnen. Geen producten meer van dergelijke bedrijven die zeggen wat wij moeten denken.
  1. 24 UUR LIVE met Miguel Wiels verlengd wegens succes (en noodzaak): "Want corona doet de muziekindustrie nog altijd bloeden”
    Muziek
    3

    24 UUR LIVE met Miguel Wiels verlengd wegens succes (en noodzaak): "Want corona doet de muziekindu­strie nog altijd bloeden”

    Axelle Red. Clouseau. Bart Peeters. Hooverphonic. The Black Box Revelation. Christoff. Milow. De lijst is haast eindeloos voor de tweede editie van ‘24 UUR LIVE’ in het Sportpaleis. Initiatiefnemer Miguel Wiels (49) stretcht nog even zijn vingers en kruipt dan alweer een dag en een nacht achter de piano. “Want corona doet de muziekindustrie nog altijd bloeden.” Maar, zo bezweert Wiels, het plezier primeert. “We willen er geen politiek statement van maken.”
  1. Op zoek naar een koptelefoon of (draadloze) oortjes? Dit zijn dé 5 koopjes van het moment
    Hardware Info

    Op zoek naar een koptele­foon of (draadloze) oortjes? Dit zijn dé 5 koopjes van het moment

    De soldenperiode is volop aan de gang en we bevinden ons in de periode rond Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar. Hoog tijd dus om jezelf dus even extra te verwennen, met een headset bijvoorbeeld. Techexpert en hoofdredacteur bij Hardware Info Frank Everaardt wijst je de weg naar dé koopjes van het moment, met aandacht voor gamers, sporters, vergadertijgers, bingewatchers en alles daartussen.