“Hoe hypocriet kan je zijn?”: Meghan Markle zwaar onder vuur om dekentje van baby Archie

BSR Agency
Hoewel Meghan Markle (37) en prins Harry (34) miljoenen tot hun beschikking hebben, kopen ze blijkbaar toch niet altijd de meest eerlijke producten. De hertogin van Sussex is dan ook zwaar onder vuur komen te liggen omdat ze werd gespot met een dekentje dat in mensonterende omstandigheden zou gemaakt zijn. Het laken is afkomstig van een Indiase fabriek waar de werknemers amper 41 cent per uur krijgen. Dat schrijft Daily Mail. 

Begin juli woonde Meghan Markle een polowedstrijd van haar echtgenoot prins Harry bij. Ze nam ook hun baby Archie mee, die ze tijdens de match rustig heen en weer wiegde in een wit dekentje met goudkleurige accenten. Het dekentje zou van organische materialen zijn, maar werd wel gemaakt door arbeiders die in mensonterende omstandigheden moeten werken in Indiase textielfabrieken.

De Britse Daily Mail bracht een bezoek aan de fabriek waar het dekentje, dat overigens van het merk Malabar is, werd gemaakt. De krant sprak er met verschillende arbeiders, die compleet in shock waren toen ze te horen kregen dat hun producten in Groot-Brittannië worden verkocht voor een bedrag waar zij twee volle weken voor moeten werken. “We worstelen om iedere maand rond te komen en het leven is moeilijk”, klinkt het. Het dekentje wordt in het Verenigd Koninkrijk verkocht voor zo’n 38 euro. 

Overleven

De werknemers zijn wel tevreden dat Meghan ‘hun’ dekentje heeft gekocht, gezien het de verkoop enorm kan doen stijgen. Al is de kans natuurlijk klein dat die meerverkoop ook een positief effect zal hebben op het loon van de arbeiders. “Ik ben blij als de fabriek werk voor ons blijft houden. Ik werk alle uren die God ons geeft omdat we wel moeten. We begrijpen niets van het redden van de wereld en wat wel of niet organisch is. Voor ons gaat het om werken en overleven.”

Volgens de Britse media is het “hypocriet” van Meghan om het dekentje te kopen. De vrouw van prins Harry zou dan ook geen kans onbenut laten om zichzelf te presenteren als ‘ecologisch bewust’, terwijl ze in realiteit dus een product koopt dat wordt gemaakt in een fabriek waar arbeiders het met een hongerloon moeten doen.

BSRagency BSR Agency
BSRagency BSR Agency



81 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Ann De Ridder

    Moest ze n dekentje van een of ander modehuis rond haar kindje doen dan zou t zijn . van er is zo veel armoede en zij heeft zoveel uit voor n dekentje. Nooit goed

  • Elle Devee

    Ja ja. En wij gaan met z'n allen altijd eerst checken waar de spullen die we kopen gemaakt worden. We doen het allemaal, dingen kopen tegen de best mogelijke prijs. Waar worden al die goedkope spullen gemaakt? In sweatshops ergens in Azië waar mensen, ook kinderen tegen een honger loon werken. We weten het allemaal en toch blijven we kopen. Want door niet meer te kopen straf je die mensen nog meer. Zij zullen de eerste slachtoffers zijn van de werkloosheid.

  • Filip Francois

    Tjonge jonge jonge, wat een hoopje zeikerds... Maar terwijl zelf wel in diezelfde kranten en tijdschriften reclame maken voor net dat type bedrijven, denken we maar aan Primark, etc...

  • Piet Van Buggenhout

    En er dan maar foto's van maken met een door kinderen gemonteerde Apple iPhone

  • Gaston FOUBERT

    Er zijn er genoeg die naar Londense 'Pakistaanse' ateliers hun T-shirts gaan kopen aan enkele euro's en ze hier verkopen voor het tienvoud, die moeten zelfs niet naar het verre Oosten gaan.