Streamen of skippen? 'Why Women Kill' seizoen 2
Streamen of skippen? 'Why Women Kill' seizoen 2 © Streamz

RECENSIE. ‘Why Women Kill 2’: “Vertrouwde lichtvoetigheid in een naoorlogs kleedje”

TVMarc Cherry, de man die de wereld acht seizoenen van ‘Desperate Housewives’ offreerde, heeft met ‘Why Women Kill’ een nieuwe dramakomedie beet waarin hij z’n voorliefde voor vrouwen op de rand van een zenuwinzinking beschildert. Na het succesvolle eerste seizoen op Streamz is hij nu terug met een vervolg. Maar kan die ons nogmaals dezelfde verslavende cocktail vol moord, verraad en visuele schoonheid serveren? Evelien Delgouffe zoekt in onze Kijkgids voor u uit of u deze reeks moet streamen of skippen.

1. RECENSIE. ‘War Junkies’: “Grappa, seks en af en toe een feestje. Ook dat kan (en mag) oorlogsjournalistiek zijn”

RECENSIE. ‘War Junkies’: “Grappa, seks en af en toe een feestje. Ook dat kan (en mag) oorlogs­jour­na­lis­tiek zijn”

De voorbije tien jaar werden wereldwijd meer dan duizend oorlogsjournalisten vermoord. In de Streamz Original ‘War Junkies’ kunnen zeven verslaggevers van eigen bodem hun oorlogsverhalen gelukkig zelf nog navertellen. Ze praten met een lach en een krop over de opofferingen, de tragedies, de vriendschappen, maar ook over de romances die sommigen onder hen in deze uitzichtloze brandhaarden beleven. “Luide knallen, trillende ruiten, dan wil je dat er iemand naast je ligt”, klinkt het als in een stationsroman. Of u ooit nog op dezelfde manier naar een oorlogsreporter zult kunnen kijken? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit.