Streamen of skippen? 'The Wheel Of Time'
Streamen of skippen? 'The Wheel Of Time' © Prime Video

RECENSIE. ‘The Wheel of Time’: “Tijd heelt alle wonden. Maar niet deze”

TVAmazon-topman Jeff Bezos wilde een serie die ‘Game of Thrones’ het schaamrood zou geven. Zie daar de langverwachte adaptatie van ‘The Wheel of Time’, een fantasyboekenreeks dat 31 jaar na datum nu als tv-reeks op Prime Video debuteert. Of deze epische show ook echt z’n voorgangers kan doen verbleken? Evelien Delgouffe zoekt het in onze Kijkgids voor u uit.

1. “The Masked Singer” is terug: bekijk hier de vijf hoogtepunten uit de eerste aflevering

“The Masked Singer” is terug: bekijk hier de vijf hoogtepun­ten uit de eerste aflevering

Het tweede seizoen van The Masked Singer is van start gegaan. In totaal strijden acht figuren om in de wedstrijd te blijven en vooral niet ontmaskerd te worden. Onder meer Papegaai, Ridder en Edelhert gaven een eerste optreden en ook drie tips om de jury op het juiste - of net het slechte - spoor te zetten. Opvallend is ook dat er voor het eerst een duo meedoet aan het programma: de Robots. Roos moest als eerste de wedstrijd verlaten en het was al meteen een grote verrassing: niemand minder dan toptennisspeelster Yanina Wickmayer zat in het pak. Dit zijn de vijf hoogtepunten uit de eerste aflevering van The Masked Singer.
  1. Prinses Delphine moet ‘Dancing with the Stars’ verlaten: “Ik vind het zeker niet oneervol”
    4

Prinses Delphine moet ‘Dancing with the Stars’ verlaten: “Ik vind het zeker niet oneervol”

De derde liveshow van het derde seizoen van ‘Dancing with the Stars’ leverde enkele geslaagde (en minder geslaagde) choreografieën op van onze BV’s. In deze ‘Friens and Family’-aflevering liet Nina Derwael - aan de zijde van haar oma - opnieuw zien dat ze hors catégorie is, en ook seksuologe Lotte Vanwezemael wist, samen met haar BFF Melanie, de jury (eindelijk) te verbazen. Dankzij een heuse ‘slut drop’, jawel. Prinses Delphine en TikTok-ster Jonatan Medart verging het minder goed: zij bungelden - na het jurycommentaar en de jive-marathon - onderaan. Dat bleek voor de prinses - nadat ook het publiek gestemd had - een kloof die niet meer te dichten viel. Delphine van Saksen-Coburg moest als derde - na Olympiër Pieter Timmers en zanger Metejoor - de dansarena verlaten.