Streamen of skippen? 'The Morning Show 2'
Streamen of skippen? 'The Morning Show 2' © Apple TV+

RECENSIE. ‘The Morning Show 2’: “Sappig steekspel waarvoor u best een extra zak chips in huis haalt”

TV‘The Morning Show’ is na bijna twee jaar afwezigheid weer ontwaakt voor een tweede seizoen. Al is dat niet noodzakelijk een ‘goed nieuws’-gebeuren. Na de ontwikkelingen van de laatste aflevering zit u niet alleen op ramkoers voor nog meer intrige, drama, en machtsspelletjes, een welbekende pandemie zal die chaotische boel nog meer naar de tering komen helpen. Of u deze Apple TV+-klepper met Jennifer Aniston en Reese Witherspoon moet aanvatten? Evelien Delgouffe zoekt het in onze Kijkgids voor u uit.

1. Sparen voor je (klein)kinderen zónder op 18 jaar de controle te verliezen: dit zijn de opties
    Spaargids.be

Sparen voor je (klein)kinderen zónder op 18 jaar de controle te verliezen: dit zijn de opties

Wanneer je een spaarrekening op naam van je kind opent, dan krijg het vanaf zijn achttiende verjaardag automatisch toegang tot de centen die je hebt gestort. Maar wat als je denkt dat je kind dan nog niet helemaal klaar is om zijn spaarbedrag autonoom te beheren? Welke mogelijkheden bestaan er om je geschonken centen pas op latere leeftijd vrij te geven? Spaargids.be zet de verschillende mogelijkheden naast elkaar.
  2. Ook Katja Schuurman werd slachtoffer van wangedrag: “Ik had zeker 180 aangiften kunnen doen”
    Showbizz

Ook Katja Schuurman werd slachtof­fer van wangedrag: “Ik had zeker 180 aangiften kunnen doen”

Katja Schuurman (46) is naar eigen zeggen vaak slachtoffer geweest van seksueel grensoverschrijdend gedrag. De Nederlandse presentatrice en actrice had “tot nu toe zeker 180 aangiften kunnen doen voor aanranding”, schrijft ze op Instagram in een reactie op het schandaal bij ‘The Voice of Holland’. Officieel klacht neerleggen deed ze echter niet: “Omdat ik dacht dat het normaal was. Dat het erbij hoorde. Dat - de meeste - mannen gewoon zo zijn.”
  1. RECENSIE. ‘Somebody Somewhere’: “Niet om van te schaterlachen, wel om van te glimlachen”

RECENSIE. ‘Somebody Somewhere’: “Niet om van te schaterla­chen, wel om van te glimlachen”

Het ene moment zit u in de middelbare school en ligt de wereld voor u open, het andere bent u de veertig voorbij en hebt u de ene onvervulde droom na de andere tegenslag opgestapeld. Comédienne Bridget Everett kan erover meespreken. In ‘Somebody Somewhere’, te bekijken op Streamz, speelt ze de hoofdrol in een verhaal gebaseerd op haar eigen zoektocht naar vriendschap en vreugde in haar geboortestaat Kansas, waar wervelwinden thuis zijn. Of dit pretentieloze tussendoortje u ook van uw sokken kan blazen? Evelien Delgouffe zoekt het in onze Kijkgids voor u uit.
  2. ‘Dancing With the Stars’ zit erop voor Yemi Oduwale: “Heel teleurgesteld”

‘Dancing With the Stars’ zit erop voor Yemi Oduwale: “Heel teleurge­steld”

De vierde liveshow van ‘Dancing with the Stars’ leverde alweer enkele geslaagde (en minder geslaagde) choreografieën op. In deze ‘Passion Night’-aflevering kon ‘eeuwige tweede’ Nora Gharib - aan de zijde van danspartner Adrian - over topfavoriete Nina Derwael wippen. Ook seksuologe Lotte Vanwezemael wist andermaal de jury te verbazen. Acteur Yemi Oduwale en TikTok-ster Jonatan Medart verging het minder goed: zij bungelden - na het jurycommentaar - onderaan. Dat bleek voor Yemi - nadat ook het publiek gestemd had - een kloof die niet meer te dichten viel. De acteur moest als vierde - na Olympiër Pieter Timmers, zanger Metejoor en prinses Delphine van Saksen-Coburg - de dansarena verlaten.