Streamen of skippen? 'Storm Lara'
Streamen of skippen? 'Storm Lara' © Streamz

RECENSIE. ‘Storm Lara’: “Geen orkaan, wel een frisse wervelwind die buiten de lijntjes kleurt”

TVIn een kwakkelzomer waarin ons land geteisterd werd door overstromingen en snertweer, pakt Streamz toepasselijk uit met een minireeks die zich afspeelt tijdens een stormachtige nacht. Radiopresentatrice Lara krijgt een mysterieus telefoontje dat haar hele leven op z'n kop zet en uitmondt in een nagelbijtend kat-en-muisspelletje. Maar moet u deze Streamz Original met Ella Leyers in de hoofdrol ook streamen? Bram De Brabander zoekt het in onze Kijkgids voor u uit.

1. Nederlandse band misnoegd nadat hun nummer gekozen werd als lied bij WK-uitzendingen: “Voelt niet goed om aan te verdienen”

Nederland­se band misnoegd nadat hun nummer gekozen werd als lied bij WK-uitzendin­gen: “Voelt niet goed om aan te verdienen”

Tijdens WK-uitzendingen van het Nederlands elftal, is bij onze Noorderburen regelmatig het nummer ‘This is the Moment’ van de Haagse band Son Mieux te horen. De Nederlandse omroep (NOS) heeft het nummer gekozen als achtergrondmuziek bij de korte vooruit- en terugblikfragmenten bij voetbalduels van Oranje. En dat heeft tot ongemak bij de Haagse band geleid.
  2. Geena Lisa (50) na 22 jaar ontslagen bij VRT: “Mijn ontslag geeft me de kans om voluit voor mijn passie te gaan”
    BV
    65

Geena Lisa (50) na 22 jaar ontslagen bij VRT: “Mijn ontslag geeft me de kans om voluit voor mijn passie te gaan”

Net als tientallen andere collega’s, kreeg ook Geena Lisa Peeters (50) slecht nieuws te horen bij de VRT. “Ik neem ook gedwongen afscheid. Geen plaats voor een interne coach bij VRT”, schreef het schermgezicht op Facebook. “Ik ben dankbaar voor de vele prachtige jaren”, laat ze weten in een eerste reactie. Geena Lisa was 22 jaar lang in dienst bij de VRT en was vooral bekend als omroepster en presentatrice van programma’s als ‘Fata Morgana’.
  1. Stijgt de hartslag van Shania Gooris tijdens een apéro met Frances Lefebure in ‘Ons DNA’? “Heel irritant”

KIJK. Stijgt de hartslag van Shania Gooris tijdens een apéro met Frances Lefebure in ‘Ons DNA’? “Heel irritant”

Een gezellige apéro en je hartslag. Het heeft voor mensen met misofonie (overgevoeligheid voor specifieke geluiden zoals bijvoorbeeld eetgeluiden) een duidelijk verband. Kraak-, slik- en slurpgeluiden garanderen vaak een verhoogde hartslag. Of je misofonie hebt, zou te lezen zijn in je DNA, zoals bij Shania Gooris (22). Frances Lefebure (34) neemt in ‘Ons DNA’ de proef op de som en nodigt haar uit voor een ietwat vreemde aperitief. “Wat al deze hapjes gemeen hebben, is dat ze heel veel lawaai maken als je ze opeet”, vertelt ze, zoals je kan zien in het fragment hierboven. “Tijdens het aperitief doe ik mijn uiterste best om te slurpen, smakken en alles goed te laten kraken tussen mijn tanden.”