'La Casa de Papel' seizoen 5
'La Casa de Papel' seizoen 5 © Netflix

RECENSIE. ‘La casa de papel’ seizoen 5 volume 1: “Van de Spaanse ‘Ocean’s Eleven’ naar een afgekalfde Amerikaanse schietshow”

TV“Schaakmat, klootzak”. Met die gevleugelde woorden ging het vierde seizoen van ‘La casa de papel’ er ruim een jaar geleden uit. Het Netflix-misdaaddrama, dat van een lokale Spaanse productie met matig succes uitgroeide tot een internationaal fenomeen met fans over heel de wereld, gaat met z’n vijfde seizoen z’n laatste hoofdstuk in. Of u deze bende gehuld in rode overalls een laatste saluut moet brengen? Evelien Delgouffe zoekt het in onze Kijkgids voor u uit.

1. Eén nieuwe single, véél tranen: deze kandidaten overleefden eerste bootcamp van ‘K2 zoekt K3' niet
    6

Eén nieuwe single, véél tranen: deze kandidaten overleef­den eerste bootcamp van ‘K2 zoekt K3' niet

Slechts 15 kandidaten overleefden de auditierondes van ‘K2 zoekt K3'. Zij gingen door naar de gevreesde bootcamp, waar er alweer wat kandidaten zouden afvallen. Zingen met Rolf Sanchez en acteren met Jacques Vermeire: de mogelijke nieuwe K3'tjes hadden het erg naar hun zin. Tenminste, tot het moment van de waarheid aanbrak. Drie kandidaten moesten na deze aflevering namelijk onverbiddelijk naar huis, en zagen hun droom in het water vallen.
  2. Strenge straffen voor wie niet voldoende rookmelders installeert: dit zijn de regels
    HLN Shop

Strenge straffen voor wie niet voldoende rookmel­ders instal­leert: dit zijn de regels

Nu het buiten frisser wordt, doen we opnieuw massaal beroep op onze verwarming. De open haard gaat aan en om het extra gezellig te maken horen daar voor veel mensen eveneens kaarsen bij. Ook elektrische vuurtjes en toestellen als de droogkast draaien weldra weer op volle toeren. Je voelt het al aankomen: het risico op woningbranden stijgt. HLN Shop legt uit wat je kan/moet doen om de vlammen geen kans te geven.
  3. Luc Appermont in ‘Ik Wil Een Kind’: “Twee mannen die een kind grootbrengen was ver van ons bed, maar het is een gemis”

Luc Appermont in ‘Ik Wil Een Kind’: “Twee mannen die een kind grootbren­gen was ver van ons bed, maar het is een gemis”

Maandag 18 oktober doorbreekt Dina Tersago in ‘Ik Wil Een Kind’ het taboe rond bewust co-ouderschap. Bij deze niet-traditionele gezinsvorm spreken twee of meer mensen af om samen een kind op de wereld te zetten en op te voeden. Zonder romantische relatie, maar met een verbintenis voor het leven: een gedeelde liefde voor het kind. In de oproepaflevering zet Dina het thema op de kaart en gaat ze op zoek naar geschikte wensouders. Ook Luc Appermont vertelt over zijn kinderwens.