Streamen of skippen. 'La Brea'
Streamen of skippen. 'La Brea' © Streamz

RECENSIE. ‘La Brea’: “Zo onnozel als het zinkgat groot is”

TVIedereen met nostalgie naar een simpeler tv-tijdperk waar realityreeksen nog niet de zonde van de zendtijd uitmaakten en het aanbod aan Amerikaanse series nog beperkt was, hebben met ‘La Brea’ mogelijk hun gading gevonden. Maar kan deze pompeuze dramareeks op Streamz over een zinkgat in Los Angeles dat een portaal naar een alternatieve oerwereld opent ook de hoogdagen van ‘Lost’ doen heropleven? Evelien Delgouffe zoekt het in onze Kijkgids voor u uit.

1. ‘Dancing With the Stars’ zit erop voor Yemi Oduwale: “Heel teleurgesteld”

‘Dancing With the Stars’ zit erop voor Yemi Oduwale: “Heel teleurge­steld”

De vierde liveshow van ‘Dancing with the Stars’ leverde alweer enkele geslaagde (en minder geslaagde) choreografieën op. In deze ‘Passion Night’-aflevering kon ‘eeuwige tweede’ Nora Gharib - aan de zijde van danspartner Adrian - over topfavoriete Nina Derwael wippen. Ook seksuologe Lotte Vanwezemael wist andermaal de jury te verbazen. Acteur Yemi Oduwale en TikTok-ster Jonatan Medart verging het minder goed: zij bungelden - na het jurycommentaar - onderaan. Dat bleek voor Yemi - nadat ook het publiek gestemd had - een kloof die niet meer te dichten viel. De acteur moest als vierde - na Olympiër Pieter Timmers, zanger Metejoor en prinses Delphine van Saksen-Coburg - de dansarena verlaten.
  2. Je (klein-)kind financieel ondersteunen bij de aankoop van een woning? Zo vermijd je dat je te veel belastingen betaalt
    Spaargids.be

Je (klein-)kind financieel ondersteu­nen bij de aankoop van een woning? Zo vermijd je dat je te veel belastin­gen betaalt

De aankoop van een woonst is vaak een harde noot om te kraken. De huizenprijzen zijn hoog en de banken stellen zich minder soepel op bij een lage eigen inbreng. Hulp van de ouders blijkt dikwijls noodzakelijk om de droom van een eigen stekje waar te maken. Maar hoe kan je als (groot-)ouder je (klein-)kind daarbij ondersteunen? En wat zijn de aandachtspunten? Spaargids.be maakt een overzicht.