Radio 2 blijft grootste, Qmusic springt naar tweede plaats

Luistercijfers november-februari

Qmusic
In de nieuwste CIM-meting blijven de VRT-radionetten met een gezamenlijk marktaandeel van 62,9% vrij stabiel. Radio 2 versterkt zijn positie als 'Grootste familie' van Vlaanderen, Qmusic springt wel over Studio Brussel en wordt zo de op één na grootste.

Voor de openbare omroep lieten Radio 2 (31,3% marktaandeel) en Radio 1 (8,3%) stijgende resultaten optekenen in de periode van 1 november 2018 tot en met 28 februari 2019. Het recent vernieuwde Studio Brussel zakt een beetje, maar blijft de sterkste zender bij de luisteraars tussen 18 en 44 jaar. MNM bevestigt als marktleider bij Vlaamse jongeren.

Qmusic wordt bij het brede publiek de op één na grootste zender met 11,1% marktaandeel. De zender wint vooral bij de 18- tot 44-jarigen en gaat er van 18,5 naar 19,6%. Joe, de andere radiozender van Medialaan, zit ook op koers en groeit bij de doelgroep van 35- tot 54-jarigen van 10,6 naar 11,3%. 




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


Video