Radio 2 blijft de sterkste, Qmusic populairst bij jongeren en volwassenen

Qmusic
Radio2 blijft zonder concurrentie de grootste radiozender in Vlaanderen. Met voornamelijk een indrukwekkend leger van luisteraars ouder dan 60 jaar, bereikt de VRT-zender dagelijks 1.339.930 vaste klanten. Qmusic bevestigt zijn plaats als stevige nummer twee, met elke dag 821.710 luisteraars. In de commercieel belangrijke doelgroep van 18 tot 54-jarigen scoort Qmusic 598.180 dagelijkse fans en is daarmee de grootste zender in die doelgroep.Dat blijkt uit de nieuwe CIM-meting die zopas werd bekendgemaakt.

Globaal halen de vijf VRT-radiozenders voor de periode januari-april 63,8% marktaandeel, een lichte stijging van 0,7% vergeleken met de periode september-december. Radio1 stijgt van 7,6 naar 8,8%, Klara daalt van 2,8 naar 2,2%. Ook Studio Brussel levert in en zakt van 11,8 naar 10,9%. Bij het brede publiek stijgt Qmusic van 11,1 naar 11,5%, terwijl ook Joe luisteraars wint en van 8,7 naar 8,9% gaat.

De VRT is verder erg tevreden met de score van jongerenzender MNM, het populairste station bij jongeren tussen 12 en 24 jaar en dagelijks goed voor ruim 700.000 luisteraars.

Onderaan het lijstje bengelt stadszender NRJ Vlaanderen, dat tussen januari en april dagelijks 14.810 luisteraars wist te bekoren. Dat is maar een fractie van de 169.930 Vlamingen die dagelijks naar de klassieke VRT-zender Klara luisteren. 




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • COTTENS DOMINIEK

    Niet moeilijk als ge weet hoe dit gemeten wordt.... Ze geven enkele bekende zenders en meestal vul ik in dat ik naar geen enkel luister (wat zo is, want ik ben zelf bij een zender), en dan beginnen ze te selecteren : al was het maar 10 minuten. Ja ik luister naar het nieuws en ben zo een radio 2 luisteraar.