'Close' van Lukas Dhont.
'Close' van Lukas Dhont. © Kris Dewitte

Oscar lonkt voor ‘Close’ van Lukas Dhont: is bekroond tot beste internationale film op National Board of Review Awards

FilmDe film ‘Close’ van regisseur Lukas Dhont (31) blijft wereldwijd scoren. De prent ging eerder al aan de haal met onder meer de Grand Prix du Jury in Cannes, en de Belgische film is nu ook door de National Board of Review (NBR) bekroond tot beste internationale film. Deze prijs zou wel eens een belangrijk signaal kunnen zijn voor de Oscars, of Academy Awards, in maart 2023.

1. 1+1 actie: schrijf voor de start van het WK veldrijden een Gouden Cross-ploeg in en krijg er een gratis team bij
    Gouden Cross

1+1 actie: schrijf voor de start van het WK veldrijden een Gouden Cross-ploeg in en krijg er een gratis team bij

Komend weekend vindt de apotheose van het veldritseizoen plaats. In het Nederlandse Hoogerheide strijden de renners om de felbegeerde regenboogtrui. Met de Gouden Cross kan je jouw eigen droomploeg samenstellen en zo prachtige prijzen scoren. Schrijf je voor de start van de wedstrijd bij de beloften (zaterdag 4 februari om 13 uur, red.) een ploeg in, krijg je er zelfs een gratis team bij.
  2. RECENSIE. ‘Shrinking’: “Op z’n tachtigste is Harrison Ford toegankelijker en grappiger dan ooit”

RECENSIE. ‘Shrinking’: “Op z’n tachtigste is Harrison Ford toeganke­lij­ker en grappiger dan ooit”

Bent u er ook zo enthousiast over om Harrison Ford dit jaar in de vijfde ‘Indiana Jones’ aan het werk te zien, maar vindt u het deels jammer dat de acteur in een digitaal jonger jasje zal worden gestopt? Dan kunt u in ‘Shrinking’ op Apple TV+ de Hollywoodster in al z’n krakende, mopperende nestor-authenticiteit aan het werk zien. Deze tiendelige reeks van het team achter ‘Ted Lasso’ handelt over een trio therapeuten dat door verlies, scheiding en ziekte minder rond de pot besluit te draaien en radicaal voor eerlijkheid kiest. Of deze spitsvondige sitcom ook zelf een eerlijke kans verdient? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit.
  1. Sam Smith onder vuur wegens opvallende outfits: “Als die slank en hetero was, zouden ze hun toejuichen”
    Celebrities

Sam Smith onder vuur wegens opvallende outfits: “Als die slank en hetero was, zouden ze hun toejuichen”

De Britse superster Sam Smith (30) - die in mei 2019 uitkwam als non-binair - bracht vrijdag een muziekvideo uit voor hun hitsingle ‘I’m not here te make friends’. Daarin zijn heel wat weelderige kostuums te zien, waaronder een roze bontjas, een crèmekleurig korset en fonkelende handschoenen met bijpassende tepelbedekkingen. En daarover krijgt de artiest nu bakken kritiek via sociale media. Al wordt dat wel tegengesproken door de fans van de ster.
  2. Helena Bonham Carter mengt zich in ‘The Crown’-heisa: “Ze zouden beter niet verdergaan met de reeks”

Helena Bonham Carter mengt zich in ‘The Crown’-hei­sa: “Ze zouden beter niet verdergaan met de reeks”

Het vijfde seizoen van de populaire Netflixreeks ‘The Crown’, die in november werd gelanceerd, rolt nog steeds vlot over de tongen. De streamingdienst wordt overladen door kritiek, omdat de reeks een loopje neemt met de werkelijkheid en bepaalde gebeurtenissen serieus aandikt. Maar nu laat ook actrice Helena Bonham Carter (56), die in het derde en vierde seizoen de rol van prinses Margaret vertolkte, van zich horen. “’The Crown’ was een historisch drama, maar nu...”