Hitzender NRJ wordt nieuwkomer in het Vlaamse radiolandschap

NRJ
SBS NRJ
In het najaar start SBS met een nieuwe radiozender in Vlaanderen. NRJ (zeg: Energy) wordt een hitzender die zich focust op de doelgroep 14 tot 44.

SBS Media Belgium, de samenwerking tussen Mediahuis en De Vijver Media, plant om dit najaar vanuit Antwerpen de uitzendingen te starten op FM van een nieuwe Vlaamse radio NRJ. De radio richt zich op een jonge doelgroep van luisteraars tussen 14 en 44 en zal vooral populaire muziek laten horen.

Twee Vlaamse media-groepen vormen de integrale aandeelhoudersstructuur van NRJ Vlaanderen: 50 % Mediahuis (o.a. De Standaard/Het Nieuwsblad) en 50 % De Vijver Media (o.a. SBS Media Belgium, Woestijnvis en SBS Belgium met de tv-zenders VIER, VIJF en ZES). Tom Klerkx, nu ook directeur bij Radio Nostalgie, zal de nieuwe zender leiden. Er wordt ook volop op zoek gegaan naar nieuw talent om de shows te presenteren.




6 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Jurgen Van Den Bergh

    Je moet het Energy uitspreken? Noem het radiostation dan NRG en niet NRJ.

  • Jos Vermeulen

    Dat wordt de zoveelste reclamezender waar ze tussendoor ook een beetje muziek draaien.

  • Vincent Foulart

    Populaire muziek of muziek die men wil populair wil krijgen? De laatste tijd is er toch iets te veel nederlandstalige nest tussen die zogenaamde populaire muziek.

  • gustaaf carpels

    Oude wijn in nieuwe vaten Eigenlijk nostalgie maar met muziek van nu erbij Jong dus

  • mario van haesendonck

    Laat maar komen !