Coldplay onthult nummers op nieuwe plaat via zoekertjes in kranten

EPA
De Britse band Coldplay heeft op ongewone manier de songtitels van het komende dubbelalbum ‘Everyday Life’ onthuld. Dat gebeurde wereldwijd in kleine advertenties en zoekertjes in kranten, waaronder de North Wales Daily Post, Le Monde en de Sydney Morning Herald.

Gitarist Jonny Buckland, die opgroeide in Noord-Wales, schreef op de Twitteraccount van de groep: “Ik had ooit een vakantiejob bij de Daily Post en moest foto’s plaatsen bij huizen die te koop stonden. Ik was er niet echt goed in.”

Begin deze week kwam Coldplay marketinggewijs al origineel uit de hoek door de nieuwe plaat aan te kondigen in een met de schrijfmachine geschreven brief aan een fan. Daarin werd ook al verwezen naar de krantenadvertenties. “De laatste honderd jaar of zo hebben we gewerkt aan een ding met de naam Everyday Life”, luidde het. “In de kleine advertenties zou men dan ‘dubbelalbum te koop’ kunnen schrijven.” De dame die de brief kreeg, dacht eerst aan een grap, maar postte een foto van de brief daarna op Twitter, waarop Coldplay ook de foto in de openbaarheid gooide. 

“Everyday Life” bestaat uit de delen “Sunrise” en “Sunset”. Volgens de advertenties staan er nummers op zoals “Trouble in Town”, “Arabesque” en “Guns”. Het dubbelalbum komt op 22 november uit en is de eerste plaat van Coldplay sinds “A Head Full of Dreams”, dat in 2015 verscheen.

Dit is één van de bewuste zoekertjes.
Twitter Dit is één van de bewuste zoekertjes.



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.