Pommeline is één van de BV’s die betaald wordt voor reclame op sociale media.
Volledig scherm
PREMIUM
Pommeline is één van de BV’s die betaald wordt voor reclame op sociale media. © RV

Hoeveel verdienen BV’s met reclame op Instagram? “Tot 5.000 euro voor een promofoto is geen uitzondering”

Showbizz‘Temptation’ Pommeline die schaamteloos reclame maakt voor bil- en lipvergrotingen, Josje Huisman die vrolijk HelloFresh aanprijst en ‘Familie’-actrice Bab Buelens die promo maakt voor ‘De Bijenkorf’. Op Instagram en co. krioelt het van de BV’s die als social influencers merken in de etalage zetten en zo zelf een aardig graantje meepikken. Maar mag dat zomaar? Dag Allemaal zocht het uit. 

19 reacties

  • Wendy Vandereyken

    3 jaar geleden
    Beste Philippe De Naeyer, om veel geld te kunnen verdienen via sociale media zal je toch wel al beroemd moeten zijn en/of een knap uiterlijk moeten hebben. De vele ' onbekende ' vloggers die ik zie zijn heus geen lelijke eendjes. Dus niet iedereen kan zomaar eventjes online bakken geld verdienen. Voor adverteerders en reclamejongens moet je ook nog interessant genoeg zijn.
  • Frederic Van Brabant

    3 jaar geleden
    Ik volg zowiezo geen belgische "beroemdheden", meer interesse in echte wereldsterren!
  • Luc Vdm

    3 jaar geleden
    Ieder toneelstuk of show of musicale gaan ze gratis binnen waar de gewone burger word gepluimd zo duur en dan nog komen ze klagen of gaan op verlof op kosten van een tv zender en verdienen veel geld met foto's te zetten op instagram
  • Didi Bellens

    3 jaar geleden
    En dan komen zagen dat ze niet goed betaald worden, niet rondkomen enz. Maar ze vergeten erbij te zeggen dat ze overal als VIP worden uitgenodigd bij nieuwe lanceringen, films, kledingsmaken enz.
  • Philippe De Naeyer

    3 jaar geleden
    Wim De Brauwer, jij maakt daar ook kans op. Getuige daarvan de vele YouTube vloggers die door hun vlog bekend zijn geworden en reclamegeld opstrijken. I.p.v. altijd te klagen, onderneem eens iets, doe eens iets!
  1. Adriaan Van den Hoof bundelt 14 jaar humor in compilatieshow: “Zelfs op straat verwachten mensen dat ik grappig ben”
    Showbizz
    1

    Adriaan Van den Hoof bundelt 14 jaar humor in compilatie­show: “Zelfs op straat verwachten mensen dat ik grappig ben”

    Hij staat 14 jaar op de planken en is zopas aan zijn laatste jaar op tram vier begonnen. En dan blikt een mens al eens terug. Vanaf vanavond staat Adriaan Van den Hoof (49) op het podium met z’n - door corona uitgestelde - compilatieshow ‘’t Zal schoon zijn als het af is’. In tijden waar humor steeds gevoeliger ligt en de woke-cultuur oprukt, wil de comedian ongeremd moppen blijven tappen. “Soms heb ik het gevoel dat ik me voor alles moet verantwoorden.”
  2. Passie, liefde en (v)echtscheidingen: deze series over het huwelijk zijn het streamen waard
    Streamz

    Passie, liefde en (v)echtscheidingen: deze series over het huwelijk zijn het streamen waard

    Sinds maandag 13 september kan je op Streamz terecht voor een stevige portie huwelijksdrama met wekelijks een nieuwe aflevering van ‘Scenes from a Marriage’, een moderne remake van Ingmar Bergmans tijdloze ‘Scener ur ett äktenskap’. Liefde, passie, seks, (v)echtscheidingen en verzoeningen laten niemand onberoerd, en dus vullen wij deze week onze Kijkgids aan met onze favoriete series en films over het huwelijk. Van hartzeer in ‘Marriage Story’ (Netflix) en wraaklustige vrouwen in ‘Why Women Kill’ (Streamz) tot een uitgeblust seksleven in ‘Wanderlust’ (Netflix) en een polyamoreus experiment in ‘You Me Her’ (Netflix).