Ouders boos over gigantische ‘IT’-posters op straat: “Onze kinderen zijn doodsbang”

'IT'-posters jagen kinderen schrik aan.
IT Chapter Two 'IT'-posters jagen kinderen schrik aan.
Australische ouders zijn niet te spreken over de gigantische promoposters voor horrorprent ‘IT: Chapter 2', die plots in het straatbeeld verschenen. De billboards zouden kleine kinderen schrik aanjagen, terwijl ze moeilijk te ontwijken zijn. 

Een aantal ouders in het Australische Brisbane hebben klacht ingediend vanwege de opvallende posters. “Mijn dochtertje heeft nachtmerries”, legt mama Jane Swan uit op sociale media. “Sinds ze de posters gezien heeft slaapt ze met het licht aan en wil ze voor ze naar bed gaat de hele kamer controleren op monsters.” Ze heeft naar eigen zeggen niets tegen het verschijnen van de film op zich. “Sommige mensen gaan graag naar horrorfilms kijken, dat begrijp ik en dat is hun goed recht. Maar wij hebben er niet voor gekozen om deze foto te zien!” 

Nachtmerries

Swan is niet de enige die een probleem heeft met de situatie. Zo kwam het dat het lokale nieuwsstation 7News het verhaal oppikte. Zij gingen de straat op en stelden vast dat er inderdaad verschillende grote billboards geplaatst werden, waarop het gezicht van Pennywise (het bekende clown-monster uit de Stephen King-verfilming) te zien is. Bovendien loopt er ook wat bloed langs zijn mondhoeken. “Tja, we moeten toegeven, je kan ze niet missen”, klinkt het. 

15+

Organisatie Ad Standards, die waakt over de inhoud van openbare advertenties, meent dat ze niet veel tegen de situatie kan doen. “Tenzij er sprake is van naaktheid of seks hebben we geen poot om op te staan”, laat men weten. 

Het hele gebeuren is dubbel, want de film heeft een MA15+-rating in Australië, wat betekent dat niemand onder de vijftien naar de film mag gaan kijken. “Maar er grote afbeeldingen van op straat hangen die zelfs kleuters van vijf kunnen zien, dat mag dan wel...”, zitten ouders met hun handen in het haar op Twitter. 




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.