Burger King is 'loving it' en gebruikt clown-hype om grootste concurrent af te kraken

De boodschap die aan het einde van de film 'IT' verscheen, voordat de aftiteling begon.
rv De boodschap die aan het einde van de film 'IT' verscheen, voordat de aftiteling begon.
Duitse bioscoopgangers waren klaar voor een avondje griezelen toen ze woensdagavond naar de film IT gingen, een remake van de horrorfilm over een enge clown, gebaseerd op het beroemde boek van Stephen King. Fastfoodketen Burger King griezelt net zo erg van een andere clown, de mascotte van aartsrivaal McDonald's en besloot dat handig in te zetten in een reclame.

De hamburgerketen adverteerde aan het einde van de Duitse vertoning van de film met de tekst 'I'm loving IT', een verwijzing naar de slogan van McDonald's. Daarna verscheen op het scherm de tekst: "De moraal: vertrouw nooit een clown."

"Langste reclamefilm ooit"

Burger King maakt er een gewoonte van om de grootste fast food-vijand elk jaar flink onderuit te halen in reclamecampagnes. De fastfoodketen noemt de horrorfilm IT "Burger Kings langste reclamefilm ooit".