De Warmste Week 2021 zamelt meer dan 3,2 miljoen euro in voor 200 projecten
Showbizz3.203.455 euro. Zoveel geld werd ingezameld voor het DWW Fonds. Dat werd net bekendgemaakt in de slotshow van De Warmste Week. Het fonds werd speciaal opgericht bij de Koning Boudewijnstichting om 200 projecten te kunnen steunen. Met de slogan ‘Kunnen zijn wie je bent, dat verdient iedereen’ zette de solidariteitsactie dit jaar een maatschappelijk thema op de kaart.
Tijdens de slotshow, die gepresenteerd werd door Siska Schoeters, werd het finale eindbedrag bekendgemaakt door Gloria Monserez (StuBru, Ketnet), Kawtar Ehlalouch (MNM) en Stéphan Tanganagba (Op Kot, Eén), de ambassadeurs van De Warmste Week. In totaal werd er 3.203.455 euro ingezameld, en dat voor 200 projecten rond het centrale thema ‘kunnen zijn wie je bent’. De Warmste Week riep iedereen op om coronaveilig in actie te komen. Naast het organiseren van de bekende acties, kon je het DWW Fonds ook rechtstreeks steunen door de QR-vlam te scannen. De meer dan 3,2 miljoen euro die werd binnengehaald wordt door het DWW Fonds nu verdeeld onder de 200 goedgekeurde projecten.
“Kawtar, Stéphan en ik zijn heel dankbaar voor al die mensen die samen met ons in actie zijn gekomen rond dit thema, waar we als jongeren van wakker liggen", liet Gloria Monserez weten. “Dat ze zich hebben ingezet om die 200 projecten mogelijk te maken. Maar we zijn vooral ook trots en blij dat deze De Warmste Week iedereen heeft getoond dat het niet uitmaakt waar je vandaan komt, hoe je eruit ziet of op wie je verliefd wordt, dat ‘kunnen zijn wie je bent’ echt iets is wat iedereen verdient.”
Exclusieve showcase
Dat De Warmste Week zoveel geld opbracht, hoeft niet te verbazen. Alleen al de showcase van Ed Sheeran, die hij speciaal voor het goede doel kwam geven, was al een daverend succes. De sms-actie om een plek te veroveren bij zijn showcase bracht 108.429 euro op voor het DWW Fonds. Ook onze landgenote Angèle gaf de afgelopen week een showcase. Die bracht 31.265 euro op.
Van 18 tot en met 24 december maakten Studio Brussel en MNM samen DWW Radio. Voor de eerste keer deelden MNM en Studio Brussel een week lang hun frequentie om de meest uiteenlopende verzoeknummers te draaien. Tijdens de “zotste verzoekweek” kon iedereen de plaat aanvragen waarop je helemaal jezelf kan zijn. Het radioprogramma werd gepresenteerd door vaste duo’s van telkens één MNM-dj en één StuBru-dj vanuit een drijvende studio in gaststad Mechelen. “Wat een week. Bij DWW Radio loste de ene hartverwarmende getuigenis het andere ontroerende verhaal af”, blikte presentator Peter Van de Veire terug. “Dat zorgde voor een waterval aan emoties. En elke dag kregen we iedereen fantastisch eigenzinnig aan het dansen op de meest uiteenlopende verzoeknummers. Het coronavirus stelt ons dan wel op de proef, op zo’n momenten ziet de wereld er een heel stuk mooier uit.”
Vorig jaar werd er trouwens geen geld opgehaald tijdens de Warmste Week, maar kon je je tijd geven aan verschillende goede doelen. In 2019 werd er 17.518.153 euro ingezameld.
De Warmste Week in weetjes
- 130 uur radio op MNM en Studio Brussel
- 2.126 verzoeknummers
- 21 live optredens in Mechelen
- 65 gemeenten waar De Microfoon op bezoek kwam
- De eerst gedraaide plaat bij DWW Radio was ‘This Is Me’ uit de film ‘The Greatest Showman’, de laatste plaat ‘Waterval’ van K3.
- De jongste presentator van DWW Radio was Axel (8j). De oudste: Peter Van de Veire (50j).
- Het DWW Radio fragment dat online het meest werd bekeken: Marie-Lou ontmoet Julia van K3.
LEES OOK:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Mijntelco
Populaire smartphonedeals onder de loep: interessant of te mooi om waar te zijn?
-
PREMIUMBV
Chayenne Van Aarle laat borsten vergroten: “Ik voelde me een Miss België met mandarijnenborstjes’
-
Livios
De zon weren met screens of rolluiken? Zo maak je de juiste keuze
Tijdens warme zomerdagen loopt de temperatuur in huis snel op. Dat kan je voorkomen met zonwering. Zoals rolluiken en screens. Ze hebben deels dezelfde functies. Toch zijn er ook belangrijke verschillen. Bouwsite Livios biedt een leidraad om uit te maken welke oplossing voor jouw (ver)bouwproject het meest is aangewezen. -
-
tv
Ongeziene ruzie met ex-‘Robinson’ Björn op ‘Million Dollar Island’: “Raak me niet aan of ik sla op je kankerbek!”
-
TV
STREAMINGTIP. ‘More Than This’: liefde in alle kleuren
Zin om de week in te zetten met een portie onvervalst tienerdrama? Dan bent u bij VRT MAX aan het juiste adres. Zij brengen met ‘More Than This’ een uitstekende Australische reeks in stelling, waarbij het gevoelsleven van vijf adolescenten centraal staat. -
De klassieke, rechthoekige handtas is passé. Dit model is wél erg hot deze zomer
Wat grote labels als Prada en Isabel Marant dit seizoen met elkaar gemeen hebben? Ze zetten massaal de halvemaantas in de spotlights. Alle it-girls dragen hem, en we begrijpen waarom: dit model is minimalistisch maar tóch opvallend en speels. Voor wie het liefst een betaalbaar exemplaar wil: vijftien budgetvriendelijke tassen. -
tv
Uw tv-week in kijkcijfers: ‘Thuis’ haalt als enige 1 miljoen kijkers, zelfs ‘Het Journaal’ rondt die kaap niet meer