VTM wist op voorhand al dat Pieter Loridon 'Sterren op de Dansvloer' zou winnen

Pieter Loridon en Daisy Croes
Pieter Loridon en Daisy Croes
Herinnert u zich 'Sterren op de Dansvloer' nog? De competitie van 2007 werd gewonnen door Pieter Loridon, maar dat wist VTM al veel eerder dan het grote publiek. "Ik was zo populair dat de zender al vijf weken op voorhand wist dat ik zou winnen", bekent hij op Radio 1.

De voormalige basketbalspeler had eerst nochtans zijn twijfels over een deelname. “Ik wou eerst niet meedoen, tot ik met de Deense doelman Peter Schmeichel sprak. Die had in Engeland meegedaan aan een gelijkaardig programma.” Uiteindelijk was het al lang op voorhand duidelijk dat hij met de overwinning aan de haal zou gaan.

Sindsdien had hij de smaak voor tv te pakken, en deed hij ook mee aan het datingprogramma 'Wie kiest Pieter'?  "Ik heb twintig leuke mensen ontmoet", legt hij uit. "En het betaalde goed." 

Toch is Loridon achteraf gezien niet blij met bepaalde sommen die hij heeft aangenomen. Zo kreeg hij 20.000 euro voor zijn trouwfoto's. Het huwelijk met de Deense, in 2010, duurde maar negen maanden. "Dat geld voor die trouwfoto’s was een fout. Vanaf dat moment ben je vogelvrij."




41 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Diego Wille

    zeg dat het niet waar is he..... 100den mensen, waaronder ikzelf, gaan door deze bekentenis ongetwijfeld een slapeloze nacht tegemoet.......pfffff

  • Guy Van Becelaere

    vtm is een bezette zender bezet door de rode vrt waar zoiets normaal was en nog is

  • Frans Van Hoyweghen

    Hans, Iedereen weet dat er gesjoemeld wordt en zeker bij VTM, en alle andere zenders.

  • Erwin De Meyer

    Al die programma's en dat zijn er heel wat zijn in scene gezet. Geld is het enige wat belangrijk en veel showbizzzzz.

  • Baldr VanHoek

    Hoe dom kan je zijn... kijken naar een scherm dat enkel door aandacht geld oplevert voor diegene achter het scherm maar niet voor de kijker.... het verdienmodel dat zo out of time is.