Pepsi-reclame Kendall Jenner "tweeënhalve minuut durende ramp"

Screenshot YouTube
Een nieuwe reclame voor Pepsi met Kendall Jenner in de hoofdrol stuit op flink wat kritiek. De gisteren uitgebrachte reclamespot waarin Kendall zich aansluit bij een protest slaat volgens veel kijkers de plank volledig mis.

De Huffington Post noemt het filmpje "een tweeënhalve minuut durende ramp" en de Washington Post beschrijft de spot als "ongelooflijk ongenuanceerd".

In het filmpje is te zien hoe een protestmars gaande is in de straat waarin Kendall een fotoshoot heeft. Het 21-jarige model besluit daarop haar pruik weg te gooien, lippenstift af te vegen en zich aan te sluiten bij de demonstratie. Die eindigt als ze een politieman een blikje cola geeft, en daarvoor enorm toegejuicht wordt.

Naast de ergernis dat een groot merk als Pepsi maatschappelijke organisaties als Black Lives Matter en de Women's March misbruikt om frisdrank te verkopen, waren er ook veel specifieke klachten over de scène waarin Kendall voor de agenten staat. Volgens critici is die gemaakt met het inmiddels iconische beeld van Iesha Evans in het achterhoofd, de jonge vrouw die in 2016 in Baton Rouge werd gearresteerd toen zij meedeed aan een Black Lives Matter protest. "Had ze nu maar een blikje Pepsi in haar handen gehad", spot The Huffington Post.

photo_news