Deze Dior campagne met Cara Delevigne veroorzaakt veel ophef

"Meen je dat? Ze is nog maar 25 jaar!"

Cara Delevigne voor Dior
Instagram Cara Delevigne voor Dior

Cara Delevigne kennen we als actrice uit de film 'Valerian', maar lang voor haar acteercarrière van start ging verdiende ze de kost al als model. Haar innemende look bezorgde haar contracten met grote merken als Burberry en Dior. 

Die laatste bezorgt haar nu jammer genoeg kopzorgen. Cara is momenteel namelijk het gezicht van een nieuwe anti-rimpel crème. Het probleem? De actrice is nog maar 25, en heeft zo'n product zelf eigenlijk nog niet nodig.

Dat merkten ook vele Dior-fanaten fijntjes op. "Cara is 25 jaar en beeldschoon," klinkt het op Twitter. "Jullie doelgroep ligt 25 jaar hoger. Het is een belediging tegenover vijftigers, maar ook tegenover Cara zelf!"

"Ik hou van Cara, dus niets tegen haar," zegt een andere fan. "Maar ik ga geen geld verspillen aan dit product, aangezien ik nu totaal geen vertrouwen meer heb in de doeltreffendheid bij een oudere huid." 

Sommigen zien er het grappige wel van in: "Wel, airbrushen zal hier in ieder geval niet nodig zijn." 

Het is niet de eerste keer dat een make-up campagne met Delevigne als gezicht onder vuur komt te liggen. Eerder werd een reclamecampagne van Rimmel al stopgezet, omdat er sprake zou zijn van photoshop. De mascara die gepromoot werd zou niet doen wat de reclame deed verwachten. Ook Dior zelf moest al een campagne met Natalie Portman schrappen omdat haar wimpers digitaal bewerkt waren. 

Dior bijt dit keer echter van zich af. "De nieuwe lijn 'Capture Youth' is bestemd voor dertigers die de eerste tekenen van huidveroudering willen voorkomen. Het is belangrijk te weten dat het om een 'Active Age Delay' verzorging gaat en niet om een 'Anti-Aging' verzorging, wat wel het geval is voor de andere verzorgingen van het gamma Capture." Het zou dus geen anti-rimpelcrème zijn, maar een crème die rimpels moet tegenhouden. Cara zelf heeft nog niet gereageerd op alle commotie.

De Dior campagne met Natalie Portman werd stopgezet wegens overmatig gebruik van photoshop.
Dior De Dior campagne met Natalie Portman werd stopgezet wegens overmatig gebruik van photoshop.



Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.