Jérémie Makiese
Volledig scherm
PREMIUM
Jérémie Makiese © RTBF

12 points for Belgium? Experts geven hun prognose voor het Songfestival: “Veel hangt af van Oekraïne”

Showbizz‘Miss You’, zo heet het nummer dat België dit jaar richting Songfestival stuurt. Jérémie Makiese, voormalig winnaar van ‘The Voice Belgique’, trekt in mei naar Turijn met het catchy nummer, dat donderdagochtend voor het eerst werd voorgesteld. Maar zal hij het ook beter doen dan de voorlaatste plaats van Hooverphonic vorig jaar? Of zit er zelfs een top vijf in?  Wij vroegen aan Songfestivalkenners als André Vermeulen, Peter Van de Veire en Miguel Wiels om onze kansen in te schatten. “Hij zal moeten opletten dat hij niet te triest kijkt, want dat heeft ons vorig jaar parten gespeeld.” 

27 reacties

  • Raoul Rouma

    9 maanden geleden
    Vergeet het deze keer, X-factor zit hier niet in. Blijft niets van "hangen", maar met de hedendaagse kwaliteit op dit festival kan alles.
  • Frans Peeters

    9 maanden geleden
    Das geen belgische muziek meer. Belgium zero points.
  • Michel Wielfaert

    9 maanden geleden
    Uitslag is al gekend, winnaar wordt Oekraine als die meedoen, het het is al jaren een politiek spel. Spijtig voor de andere goede artiesten.
  • Eddy Serneels

    9 maanden geleden
    Gewoon afschaffen heel dat gedoe. Stemgedrag is gewoon vriendjespolitiek.
  • Alain Van ranst

    9 maanden geleden
    Top! Eindelijk een song recht uit het hart. Want iedereen mist iemand na corona. Sterk nummer wie weet sterke punten.
  1. Shania Twain getuigt over seksueel misbruik tijdens haar jeugd: “Ik probeerde mijn borsten zo plat mogelijk te maken”
    Celebrities

    Shania Twain getuigt over seksueel misbruik tijdens haar jeugd: “Ik probeerde mijn borsten zo plat mogelijk te maken”

    Shania Twain (57) liet zich van een bijzonder moedige kant zien. De zangeres getuigde over seksueel en fysiek geweld door haar stiefvader Jerry Twain. De impact ervan was zelfs zo groot dat ze haar vrouwelijke vormen zoveel mogelijk verborg. Ook in haar carrière merkte ze de effecten van haar woelige jeugd. “Het voelde alsof ik betast of verkracht werd door mensen hun ogen.”