Mobiliteitsschepen Emmanuel de Béthune en burgemeester Wim Goossens, beiden CD&V, bij één van de nieuwe borden die deze week werden geplaatst.
Volledig scherm
Mobiliteitsschepen Emmanuel de Béthune en burgemeester Wim Goossens, beiden CD&V, bij één van de nieuwe borden die deze week werden geplaatst. © Tom Vierendeels

Bestuurders worden op nog meer plaatsen op hun snelheid gewezen: “Als bestuurders zich niet aanpassen is flitsen op termijn ook mogelijk”

RoosdaalHet gemeentebestuur van Roosdaal heeft zestien extra snelheidsinformatieborden aangekocht. Goed voor een bedrag van zo’n 50.000 euro dat wel voor ongeveer een derde gesubsidieerd werd. De borden komen voornamelijk op locaties waar de snelheid beperkt is tot dertig kilometer per uur zoals in schoolomgevingen. “We willen bestuurders bewuster maken van hun snelheid zodat ze die ook laten dalen waar het moet. Als dat niet gebeurt, zijn snelheidscontroles op die locaties niet uitgesloten”, klinkt het.

  1. Capaciteitstarief vanaf 2022: zullen eigenaars van een digitale meter meer moeten betalen?
    Energie

    Capaci­teits­ta­rief vanaf 2022: zullen eigenaars van een digitale meter meer moeten betalen?

    Volgend jaar treedt het capaciteitstarief in werking: de netkosten van je elektriciteit zullen berekend worden op basis van je piekverbruik. Het hoogste stroomverbruik dat je iedere maand tijdens één kwartier optekent, bepaalt dan het zogenaamde capaciteitstarief. Je digitale meter zal die gegevens registreren. Maar wat verandert er als je nog steeds een klassieke, analoge meter hebt? En betaal je meer of minder als je een digitale meter hebt? Mijnenergie.be zocht het uit.