Leerling-slagers van GO! Atheneum Diksmuide ontwikkelden het West-Vlaams groenteschelletje.
Volledig scherm
PREMIUM
Leerling-slagers van GO! Atheneum Diksmuide ontwikkelden het West-Vlaams groenteschelletje. © Maxime Petit

Slagers lopen warm voor West-Vlaams groenteschelletje en groentekroket: “Eetgewoonten veranderen, we moeten mee met de tijd”

RoeselareOpmerkelijk. Vanaf november liggen er twee vernieuwende, 100% West-Vlaamse en bovenal vegetarische streekproducten in de slagerstoonbank. Het West-Vlaams groenteschelletje is ontwikkeld door leerling-slagers van GO! Atheneum Diksmuide terwijl leerlingen van Ter Groene Poorte in Brugge tekenden voor een kaas-groentekroket met zeewier. Beide producten werden warm onthaald op de ‘Avond van de West-Vlaamse slager’ in Roeselare. “We moeten denken aan de consument. Er zijn steeds meer flexitariërs en daar moeten we op inspelen”, oordeelt Andy Heindryckx van Culinair Slagersatelier De Jachthoorn in Ruddervoorde.

  1. Op zoek naar het wielerhart van Deceuninck bij de start van de Tour en als nieuwe naamsponsor bij Alpecin: “We spelen op het hoogste niveau, maar toch ademt de ploeg een echte familiesfeer uit”
    PREMIUM
    Hooglede

    Op zoek naar het wielerhart van Deceuninck bij de start van de Tour en als nieuwe naamspon­sor bij Alpecin: “We spelen op het hoogste niveau, maar toch ademt de ploeg een echte familie­sfeer uit”

    De Ronde van Frankrijk is vrijdag van start gegaan in Denemarken. Aan de start van het grootste wielerevenement van het jaar stond voor het eerst Alpecin-Deceuninck. Geen nieuwe ploeg, wel de nieuwe naam voor de ploeg van Mathieu van der Poel. Ontwerper en fabrikant van pvc- en aluminium ramen en deuren Deceuninck uit Gits (Hooglede) klimt vanaf de start van de Tour de France op van sponsor naar naamsponsor. De ideale gelegenheid dus voor een verhaal over ondernemen en wielrennen en de zoektocht naar het wielerhart van het bedrijf met CEO Bruno Humblet.