Ryanair schrapt meer vluchten dan gedacht en niet alle reizigers blijken op de hoogte

REUTERS
De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair kondigde woensdag aan dat ze door stakingen van het personeel op 25 en 26 juli vijftig vluchten zou schrappen. Ryanair lichtte toen alle getroffen passagiers in, maar vandaag zijn er opnieuw vluchten geschrapt. Dit keer blijken niet alle reizigers op de hoogte te zijn.

Ryanair maakte eerder deze week bekend dat ze vijftig van de 160 vluchten die op 25 en 26 juli van en naar ons land geboekt zijn, zal annuleren. Alle getroffen passagiers werden via mail of via sms ingelicht. Vandaag blijkt dat het om nog meer vluchten gaat, onder meer vanuit Tenerife.

"Wij hadden elke dag gekeken op de website of onze vlucht al geannuleerd zou zijn", vertelden enkele verslagen reizigers aan VTM NIEUWS. "Maar er stond dat de vlucht nog steeds zou doorgaan. We hebben deze morgen voor de zekerheid nog eens gekeken op de website en toen stond er dat de vlucht gecanceld was." De reizigers moesten een alternatieve vlucht boeken en verliezen daardoor vier dagen van hun vakantie.

Compensatie

Getroffen passagiers hebben recht op een compensatie. "Het betreft hier een staking, dit zijn geen bijzondere omstandigheden en het gaat niet over overmacht", zegt Jens Van Herp van Test-Aankoop. "Passagiers die in de problemen zitten hebben recht op een tegemoetkoming van 200 tot 600 euro, want Ryanair kon hierop anticiperen."

VTM Nieuws vroeg Ryanair om meer uitleg over de nieuwe geschrapte vluchten, maar kreeg die niet. 




25 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Johan Picavet

    Kan me niet verdommen wie er binnen Raynair verantwoordelijk is, ik heb een contract met Raynair neit met de piloten, de poetsvrouw of de vluchtleiding. Rayon air brengt me schade toe en dient dat te vergoedene.

  • Wenda Smets

    Mensen hebben recht op terug betaling van gemaakte kosten wanneer,zoals wij,ze langer moeten verblijven op hotel en mensen mogen terug betaald worden van de kosten van hun hotel bij inkorting van hun vakantie...het is allemaal niet leuk maar die dingen gebeuren nu eenmaal!

  • peter maas

    @Roger Sartet,geen leugens verspreiden he,ik heb jaren geleden 11 dagen vast gezeten op Lanzarote (vulkaan IJsland) en ALLE kosten na 7 mnd teruggestort gekregen van Ryanair.Omdat ze het moesten van Europa en dat is nu niet anders.

  • roland peeters

    Waarom zou het bedrijf een schade vergoeding moeten betalen indien ze de reizigers op tijd hebben ingelicht,de staking is niet hun schuld.

  • Fons Casteels

    Is het "de schuld van de piloten en personeel" of "de schuld van de directie van Ryanair"? Beiden zijn even schuldig: het personeel omdat ze staken, de directie omdat ze niet toegeven. Wat veel erger is, is de manier waarop Ryanair haar klanten behandelt. Lees het artikel, lees de reacties van gedupeerden: mensen moeten vier van hun tien dagen vakantie inkorten, en ze krijgen geen enkele schadevergoeding.