Ryanair laat honderden passagiers tevergeefs naar Charleroi komen

Staking Aviapartner: gestrande passagiers raken ook via Charleroi niet weg

Honderden Ryanair-passagiers repten zich vanmorgen tevergeefs naar Charleroi Airport.
Caro Vorstenbosch Honderden Ryanair-passagiers repten zich vanmorgen tevergeefs naar Charleroi Airport.
De staking bij bagageafhandelaar Aviapartner op Zaventem zorgt nu ook voor chaos in Charleroi. Door een misverstand kregen honderden reizigers die vandaag met Ryanair vanop Zaventem moesten opstijgen verkeerdelijk de melding dat hun vlucht vanuit Charleroi zou vertrekken.

“Zondagavond na 20 uur kwam er een mail van Ryanair: onze vlucht naar Barcelona was niet gecanceld, maar zou vanochtend om 11 uur via Charleroi vertrekken”, vertelt reiziger Caro Vorstenbosch (29). “Telefonisch contact met Ryanair was onmogelijk, maar een live chat met een medewerker vanmorgen liet er geen twijfel meer over bestaan: we zouden vanuit Charleroi vertrekken. Ondanks toch beduidend verder, repten we ons uit het Antwerpse Kalmthout dus naar hier. Maar wat blijkt ter plaatse: Charleroi Airport weet van niks – geen vliegtuig, medewerkers van Ryanair of oplossing voorhanden.”

Niet alleen de passagiers met bestemming Barcelona strandden op de luchthaven. “Ook de honderden gedupeerden met onder meer Dublin, Malaga of Madrid als bestemming, wetenuren later nog steeds niks. Gevolg: chaos, en het toenemende besef dat onze vakantie wel eens helemaal in het water zou kunnen vallen. Want pas donderdag vertrekken, zoals nu wordt geopperd, om vrijdag al te moeten terugkeren, is vanzelfsprekend geen optie. Dit is door omstandigheden bovendien de enige week dit jaar dat we er tussenuit kunnen”, aldus de gedupeerde reizigster. “Op deze manier maken ze de gevolgen van de staking nóg erger voor de passagiers én de werknemers van Charleroi, die zich evenmin raad weten.”

De mail die Caro Vorstenbosch zondagavond van Ryanair kreeg.
RV De mail die Caro Vorstenbosch zondagavond van Ryanair kreeg.

Heel wat van Caro’s ‘lotgenoten’ proberen ondertussen via Eindhoven of Oostende toch nog op hun bestemming te geraken. De Kalmthoutse en haar vriend hopen vandaag alsnog via Neckermann, de touroperator bij wie ze hun citytrip hadden geboekt, te kunnen vertrekken. “Al onze hoop is nu gevestigd op de noodlijst waarop we staan – dagen er twee passagiers voor andere vluchten naar Barcelona niet op, zijn die zitjes voor ons. Maar we beseffen: de kans dat dit gebeurt, is echter zéér klein.” 




31 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Annelies Vanden Broecke

    Wij werden ook door Tui naar Charleroi gestuurd om dan daar te horen dat de piloot alsnog zonder ons vertrokken was. Ook geen geval van overmacht maar van bijzonder slechte communicatie ...

  • Andy Bouwen

    Wij hebben zonet 270 euro betaald om met andere maatschappij van Madrid terug te keren, wel naar Amsterdam te ipv naar Brussel. En dan nog met de trein van Amsterdam naar België. Ryanair kon ons niet helpen, er zou achteraf bekeken worden of eventuele terugbetaling van toepassing is...

  • Linda Acke

    Het wordt hoog tijd dat de regering eens ingrijpt voor al die stakingen . De gewone mens is altijd de pineut. Weeral eens een Slechte reputatie voor ons land

  • Kevin Buekenhoudt

    Yep. Stond er ook te schilderen. Zeer zware communicatiefout van Ryanair. Eerste x, maar nooit meer met deze maatschappij.

  • patrick vanherberghen

    Ik vloog de laatste jaren zeker reeds 50 met Ryanair en nooit enig probleem. Met Tui en SN Brussels vloog ik ook een paar keer probleemloos, maar behalve dat ze veel duurder zijn merkte ik geen enkel verschil in kwaliteit. Telkens er een artikel verschijnt over Ryanair voelen een aantal posters zich hier geroepen om te gaan reageren, niet gehinderd door enige kennis van zaken. Jullie doen maar... ik blijf met hen vliegen. Nah!