Draagbare UV-lampen van Boeing en een schoonmaakrobot op de luchthaven van Hongkong.
Volledig scherm
Draagbare UV-lampen van Boeing en een schoonmaakrobot op de luchthaven van Hongkong. © Boeing/HKIA

Robots, UV-lampen en virusdodende stoelhoezen moeten Covid uit het vliegtuig houden

Vroeger kozen de meeste reizigers een luchtvaartmaatschappij op basis van één enkele, duidelijke factor: de prijs. Maar sinds de pandemie zetten passagiers hygiëne met stip op nummer één. Airlines doen er dan ook alles aan om de netheid aan boord te verbeteren en Covid uit het vliegtuig te houden. Enter: robots, UV-lampen en virusdodende stoelhoezen.

7 reacties

  • Mich Vanderhoydonck

    4 maanden geleden
    Onder andere TUI roept rond dat de maskers gans de vlucht moeten aan blijven . Anderzijds verkopen ze,gans de vlucht, ter plaatse te nuttigen warme ( 100 euro H/t) en koude maaltijden . Voor hun kassa mogen de maskers af .Hypocisie ten top
  • Geert Landsman

    4 maanden geleden
    Natuurlijk verzinnen die vanalles. Vliegen is de oorzaak dat virussen binnen de 24 uur de wereld kunnen veroveren. De enige oplossing is door vliegen te verbieden voor alles en iedereen behalve noodzakelijke medische zaken of noodhulp, verder gewoon verbieden. Het is bovendien veel beter voor de bevolking omdat er geen NOx meer neerdaalt op mensen die er aan kapot gaan in hun longen. Vliegen is ellende voor iedereen en altijd.
  • Lisette van Dijk

    4 maanden geleden
    Of je vliegt gewoon niet!
  • peter pierreux

    4 maanden geleden
    Is er iemand van de lezers die zijn vluchten kiest in functie van de hygiëne? 🤣
  • PAUL WILS

    4 maanden geleden
    Ze hebben wel een levendige fantasie moet ik zeggen, het is om je kreupel te lachen.
  1. Ryanair streng voor lege vluchten bij Brussels Airlines en Lufthansa: “Oplossing is simpel”

    Ryanair streng voor lege vluchten bij Brussels Airlines en Lufthansa: “Oplossing is simpel”

    Ryanair loopt niet hoog op met de lege vluchten die luchtvaartmaatschappijen laten vliegen zodat ze hun tijdslots kunnen behouden op de luchthavens. In een persbericht van de Ierse budgetvlieger moet Lufthansa, de Duitse moedergroep van Brussels Airlines, het ontgelden. Zo hekelt het bedrijf van topman Michael O'Leary "krokodillentranen" en "spookvluchten". Volgens Ryanair volstaat het om de zitjes op die vluchten te verkopen aan een lage prijs.