Laatste 39 TUI-passagiers van probleemvlucht uit Cuba vanavond weer in België

BELGA
De 39 passagiers die door plaatsgebrek via een alternatieve vlucht door TUI Fly van Cuba naar België moesten gevlogen worden, zullen om 17.35 uur landen op Brussels Airport. De andere groep van 266 passagiers landde op de middag al, zij het ook met een vertraging van meer dan 24 uur, zegt TUI fly-woordvoerder Pieter Demeyere.

Normaal gezien zou een Dreamliner van TUI fly woensdag een heen- en terugvlucht doen tussen Brussel en Varadero, maar de luchtvaartmaatschappij stelde een klein technisch probleem vast bij het betrokken toestel.

Ze kon een ander - kleiner - toestel huren van Air Italia. In de heenreis was de beperktere capaciteit geen probleem, aangezien het vliegtuig niet volboekt was. Omdat het huurtoestel nog naar Brussel gebracht moest worden, vertrok de vlucht wel met zeven uur vertraging om 18 uur.

De terugreis was normaal gezien woensdagavond om 16.50 uur gepland, maar ditmaal was er voor 39 mensen geen plaats op het Air Italia-toestel. Hierdoor kon de vlucht met 266 mensen aan boord pas donderdag om 17.35 uur vertrekken. Zij landden rond de middag op Zaventem.

De 39 andere reizigers werden door TUI fly naar Havana gebracht, waar ze op een vlucht van Air Europe konden stappen, die over Madrid naar Brussel vliegt. Zij landen om 17.35 uur op Zaventem.

TUI fly stelt dat het moeilijk werken was in Cuba, en dat hun klanten daarom niet de service kregen die ze verdienen. "Zo was het voor onze eigen vertegenwoordiging in Cuba niet mogelijk om rechtstreeks contact op te nemen en de passagiers te informeren", aldus Demeyere, die toevoegt dat alle 305 passagiers een vergoeding van 600 euro zullen krijgen voor het geleden ongemak. 




99 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Hugo Van Haevre

    Tui is verre van de service van ons oude jetair, ze hebben het wel overgenomen maar de service blijkbaar niet

  • Johan Van Biesen

    Ik vlieg al jaren met Jetair en nu met Tui, waarover klagen de mensen, van al die problemen nooit iets gemerkt, en ik heb het over meer dan honderd vluchten inmiddels.

  • Cindy De koninck

    Vorig jaar 26u vertraging met Tui, alweer zelfde verhaal,ook een defect. Ook niets van informatie en vergoeding amaai!!! Dankzij vlucht vertraagd snelle en correcte vergoeding gekregen

  • johan thevissen

    Al meerdere vluchten met tui gedaan , Jamaica,Cuba, Dominicaanse republiek altijd VIP collection en altijd tevreden en goed behandeld.. Mijn auto kan ook kapot gaan.. Niet klagen en genieten van de 600€ en braafjes dankbaar zijn, Weet zeker dat ze bij tui alles geprobeerd hebben om de info tot bij de klant te brengen.. Maar Cuba is Europa niet.. Begin van te jaar in Egypte vast gezeten door een technisch defect en kregen ook geen info gewoon omdat die van tui niet mochten..

  • Alicia Cordaro

    Wij zijn om 18u50 eindelijk geland in Brussel, behorende tot de 39 passagiers die als laatste een terugvlucht hadden. De informatie? Er was helemaal geen informatie in Cuba zelf. Het ene gerucht na het andere. Jammer want mensen werden gewoon bozer en bozer omdat er geen duidelijke informatie was. We werden gewoon maar rond gereden, niet wetende wat er zou gebeuren... Jammer dit.