Aan boord van de ‘Overture' zal plaats zijn voor 65 tot 80 passagiers.
Volledig scherm
PREMIUM
Aan boord van de ‘Overture' zal plaats zijn voor 65 tot 80 passagiers. © AP

In Brussel ontbijten en lunchen in New York: het kan weer met de 'nieuwe Concorde’

Nog dit decennium zullen ook gewone luchtpassagiers weer de geluidsmuur kunnen doorbreken. American Airlines heeft 20 supersonische vliegtuigen besteld én betaald bij Boom Supersonic. Daarmee is de ‘Overture’ de officiële opvolger van de legendarische Concorde. Met een snelheid van Mach 1.7 (2.099 km/u) zal deze snelheidsduivel zeker 600 bestaande vliegroutes in minder dan de helft van de tijd kunnen afleggen. Portret van de ‘Concorde 2.0'.

53 reacties

  • Serge de saegher

    2 maanden geleden
    ik sta al te springen,5000€ enkel maal 4 want je moet ook nog terugkomen,ik denk dat ik dan wel een goedkopere vliegreis neem en 1 of 2 dagen langer blijf,voor de reistijd te compenceren,wedden dat we goedkoper uitkomen
  • rita vdbergh

    2 maanden geleden
    Hebben wetenschappers al onderzocht welke invloed het vliegverkeer heeft op het klimaat en milieu. Hoeveel tonnen stikstof en CO2 wordt er rechtstreeks de atmosfeer ingeblazen. Een vliegtuig tankt gemiddeld 12 tot 14 ton kerosine. In de vakantie periode zitten ze vol maar buiten het seizoen soms met 10 passagiers aan boord, is dat nog verantwoord. Ik denk dat er veel wordt verzwegen voor de bevolking in gans de wereld en als het zo verder gaat bestaat er enkel een democratie zoals bij Poetin.
  • Frank Cube

    2 maanden geleden
    Is dit allemaal nodig ontbijten hier en lunchen daar. Decadentie ten top.
  • luc dierick

    2 maanden geleden
    Degene die het betalen zullen er nooit mee vliegen De werknemer Degene die er mee vliegen zullen geen cent betalen Het bedrijfsleven
  • danny kimpe

    2 maanden geleden
    Volgens mij zal dit nooit rendabel zijn. Veel te weinig passagiers.