Frustratie alom: Reizigers Norwegian-vlucht thuis na drie dagen vertraging

REUTERS
Tweeënzeventig uur later dan gepland zijn de 250 passagiers van een vlucht van de lagekostenmaatschappij Norwegian in Oslo geland. Het begon toen hun vliegtuig, een Boeing Dreamliner, zaterdag wegens technische problemen niet in Oakland bij San Francisco kon opstijgen, aldus een woordvoerster van Norwegian.

De luchtvaartmaatschappij besliste een toestel ter vervanging uit Europa te sturen. Vervolgens moest de bemanning zoals voorgeschreven uitrusten. Toen het toestel dan gisteren eindelijk zou vertrekken bleek dat bij het nieuwe toestel een filter aan vervanging toe was. Daardoor liep de reis weer enkele uren vertraging op.

"We hebben negenmaal nieuwe vertrektijden gekregen", vertelde een vrouwelijke passagier in de krant Verdens Gang. Vele reizigers waren begrijpelijk gefrustreerd en op zijn zachtst gezegd geprikkeld.

Nadat nog eens van toestel moest verwisseld worden in IJsland kwamen de passagiers deze namiddag eindelijk en uitgeput op de Oslose luchthaven Gardermoen aan. "Het spijt ons vreselijk", zei de woordvoerster van Norwegian, Charlotte Holmbergh Jacobsson.