Exclusief voor abonnees

De revival van de nachttrein: milieubewust en coronaveiliger

Een welkomstceremonie van de eerste Nightjet-nachttrein uit Wenen in Brussel.
Photo News Een welkomstceremonie van de eerste Nightjet-nachttrein uit Wenen in Brussel.
Zorgen over het milieu en de coronacrisis veroorzaken een verrassende nieuwe trend: de nachttrein is terug van weggeweest in Europa.

Je hebt 3% van dit artikel gelezen




10 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Walter Wouters

    Vroeger was er zelf een nachtferry van de RMT tussen Dover en Oostende....

  • Rita Heremans

    Tof..meer nachttreinen inleggen..naar de grote steden in Europa, of goede verbindingen realiseren. Meteen een hoop vliegtuigen uit de lucht. De trein..je zit beter..je ziet meer..je kan eens rechtstaan of gaan wandelen. Iets gebruiken in de bar wagon..zoveel plezanter.

  • Marcel Lion

    Vroeger heel veel met de nachttrein gereisd,was altijd leuk en je kon zo een dag verlof winnen. Maar het had ook zijn charme, rustig slapen in een bed dat stilletjes wiegt en het geklak van de wielen prachtig . Smorgens koffie met croissants.

  • Biot Aline

    Meer dan 20 jaar geleden door Europa gereisd, altijd met de treinen, soms nachttreinen. Het netwerk van eurocitytreinen was perfect. Je kon een trein nemen van land naar land, het is véél relaxender reizen dan opeengepakt in een koekendoes in de lucht. Ik hoop dat men hierop terug meer inzet.

  • Marco Di Scarpa

    Los van het milieuaspect heeft een de nachttrein zijn charme. Ik heb nooit met een nachttrein gereisd maar wel overdag met de toenmalige TEE gereisd. Toen was er toch wel een prestigieuze service aan boord. Nostalgie?