Net IT gaat intensief samenwerken met Infrabel

Om het contact met de buurtbewoners van een spoorweg nog verder te verbeteren, werkt Infrabel voortaan intensief samen met Net IT uit Zottegem.

Het bedrijf is gespecialiseerd in CRM-oplossingen (Customer Relationship Management). Via een meldingsplatform kan Infrabel de vragen die buurtbewoners over de spoorweg in hun buurt stellen, dagelijks efficiënter beheren. Net IT sluit hiervoor een raamcontract van vier jaar af met spoorwegbeheerder Infrabel. "Wie een melding of klacht heeft, kan die via telefoon, e-mail of de website van Infrabel doorgeven. Net IT bouwt een meldingsplatform dat instaat voor een vlotte verwerking en opvolging van alle meldingen. Uit de cijfers blijkt hoe belangrijk dat is. Dagelijks komen er gemiddeld 18 meldingen binnen over de spoorweginfrastructuur of over werken aan het spoorwegennet. Dat kan gaan van geluidshinder en trillingen tot inkomensverlies en schade aan woningen. Elke telefonische melding komt binnen bij een groen nummer dat 7 dagen op 7 bereikbaar is. De meldingen worden vervolgens als dossiers afgehandeld door de dienst Local & Resident Affairs van Infrabel", klinkt het.


Behalve de installatie, het updaten en het onderhoud, voorziet Net IT ook in de nodige opleidingen. (FEL)