Wesley mag deelnemen aan grootste autoshow in Amerika

Wesley De Saedeleer (41) uit Berlare mag dit jaar deelnemen aan de SEMA-show in het Amerikaanse Las Vegas. Hij heeft al enkele jaren zijn eigen bedrijf Cobblestone Customs. De SEMA show is voor hotrod wagens, oldtimers die omgebouwd worden tot showcars, maar om deel te kunnen nemen moet je bij de weinige gelukkigen horen, en bovendien connecties hebben in Amerika. De show is de uitgelezen kans om jouw wagens en bedrijf in de kijker te zetten en mogelijke klanten aan te trekken. "Het is echt fantastisch dat ik als Belg mee kan doen aan de show," zegt Wesley. 

Wesley is bijzonder trots op zijn project.
Copyright : Geert De Rycke Wesley is bijzonder trots op zijn project.

Volgende week vertrekt Wesley met zijn auto naar Nederland, om daarna verscheept te worden naar het Amerikaanse Baltimore. "Van daaruit rijden we 3.500 kilometer om deel te nemen aan de grootste hotrod show in de wereld, met een zelfgebouwde wagen en op biodiesel", aldus Wesley van Cobblestone Customs. "Ik ben uitgenodigd voor de show omdat ik met een eerdere wagen die in Amerika staat de eerste prijs heb gewonnen. Mijn wagen sloeg duidelijk aan en niet veel later kreeg ik een uitnodiging voor de SEMA-show, ik twijfelde geen seconde. Zonder een bedrijf dat achter jou staat in Amerika, kan je nooit deelnemen aan deze show", klinkt het. Hij bouwde toen een oude caravan uit tot pick-uptruck. Wesley begon zes jaar geleden met aan wagens te sleutelen en leerde veel via het internet. "De hobby liep echter uit de hand en intussen doe ik niet liever meer dan aan wagens werken", klinkt het

Met deze wagen won Wesley in Amerika de eerste prijs en werd hij uitgenodigd voor de SEMA-show.
Copyright : Geert De Rycke Met deze wagen won Wesley in Amerika de eerste prijs en werd hij uitgenodigd voor de SEMA-show.

Met in totaal meer dan 60.000 wagens die daar verzamelen, kreeg Wesley plaats 12.000 op de stand in Las Vegas. Hij kocht een brandweerwagen uit 1955 aan en bouwde deze op twee maanden tijd uit tot een volledig nieuw voertuig. "De regels zijn dat je vanaf 1 januari 2018 pas mag beginnen bouwen aan het voertuig. Ik heb het dan eerst volledig uitgebroken, en sinds het begin van de grote vakantie ben ik gestart met de heropbouw van de wagen", aldus Wesley. De autobouwer zelf maakte alles van nul of gebruikte auto-onderdelen van andere voertuigen om zijn wagen perfect af te werken. "Goed voor 1.800 manuren, gezien ik alles alleen deed. Zelfs de wielen zijn speciaal ontworpen en namen 31 uur per wiel in beslag om af te werken", klinkt het. 

De laatste werken worden nu nog uitgevoerd. Ook het interieur binnen moet nog geplaatst worden.
Copyright : Geert De Rycke De laatste werken worden nu nog uitgevoerd. Ook het interieur binnen moet nog geplaatst worden.

De wagen bracht ook een financieel plaatje met zich mee, maar de prijs houdt Wesley liever voor zichzelf. "De komende dagen zal ik volledig het interieur plaatsen en volgende week zijn we dan klaar om drie weken naar Amerika te trekken", klinkt het. Een prijs valt er met het SEMA-festival niet te winnen, maar vooral de naamsbekendheid en de appreciatie spelen een grote rol. "Als je naam daar over de tongen gaat, kan je potentiële klanten aantrekken", klinkt het. 

Zo ziet de oude brandweerwagen uit 1955 er nu uit.
Copyright : Geert De Rycke Zo ziet de oude brandweerwagen uit 1955 er nu uit.

De hele rit in Amerika krijgt Wesley ook het gezelschap van drie vrienden. "We kunnen alleen maar hopen dat er ter plekke niets mis gaat, maar alles is hier uitvoerig getest. We hebben ook een soort kleine  garage mee voor mocht er onderweg iets mislopen dat we voldoende materiaal mee hebben", klinkt het. De hele rit is ook te volgen op een Facebookpagina die opgestart werd: www.facebook.com/semacobblestone/. "We zullen er regelmatig foto's en filmpjes posten van onze rit", besluit Wesley. 




5 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • WILLY ZACHEL

    Lijkt mij van achter erg laag bij de grond om zonder problemen 3500 km in Amerika rond te rijden ( verkeersdrempels ) !

  • JOHAN Goossens

    van een caravan ? eerder een stationwagen was het-eerst wat beter opzoekwerk doen-dat model noemde misschien zo voor de rest superjob,alleen dat patina gedoe heeft zijn beste tijd alweer gehad is trouwens voor velen een uitvlucht om een oldtimer te laten verkommeren

  • Roeland Kenis

    De SEMA show een hotrod show? Ik weet het, jullie zijn geen auto website, maar om de grootste tuning en aftermarket show van de wereld te beperken tot hotrods is toch wel heel erg kort door de bocht. Gewoon even Google raadplegen zou jullie nieuwsvoering al serieus verbeteren.

  • Frankie De Wint

    Dat is pas een hobby

  • klaus Barschow

    Schitterende bak . Super !!!