Meer dan 1.000 handjes op zwarte Mini voor Think Pink

Luc De Maeght bij zijn Think Pink-mini.
Foto Benny Proot Luc De Maeght bij zijn Think Pink-mini.
Luc De Maeght, de Loppemse designer achter het modemerk Share The Passion, heeft naar aanleiding van de Think Pink-actie een kunstwerk gecreëerd. Hij plaatste een zwarte Mini met meer dan duizend roze Share The Passion-logo's aan de winkel van zijn echtgenote Machteld langs de Torhoutse Steenweg.

"Met het werk #Artforthecure wil ik aandacht vragen voor de borstkankercampagne van Think Pink", vertelt De Maeght. "Samen met de winkel van mijn echtgenote zamelen we ook geld in voor hun actie." Het logo van Share The Passion is een verwijzing naar de hand met twee opgestoken vingers van Winston Churchill. Luc De Maeght: "Never give up, never surrender was het motto van Churchill. Dat is zeker ook van toepassing op vrouwen die geconfronteerd worden met borstkanker. Ik vond het gepast om speciaal naar aanleiding van de Think Pink-actie een kunstwerk te creëren op de Mini van mijn echtgenote. Ik heb de logo's zelf stuk voor stuk op de wagen getekend. Elk handje is uniek, net zoals elke vrouw ook uniek is. Het duurde twee dagen om alles klaar te krijgen. Maar het is het waard. Waar Think Pink voor staat, sluit perfect aan bij de waarden van ons merk Share The Passion." De wagen staat er nog tot eind oktober. "Voor elke klant die een selfie van de wagen post op sociale media, storten we 5 euro aan Think Pink." (BHT)