"Wij gaan voor 'kwalitijd'"

ZEVENTIG HANDELAARS LANCEREN NIEUWE IMAGOCAMPAGNE

Schepen Bert Verhaeghe, winkelbediende Pascale Vanhaverbeke, deskundige economie Liesbeth Hollebeke en juwelier Filip Simoens.
Foto Vanthuyne Schepen Bert Verhaeghe, winkelbediende Pascale Vanhaverbeke, deskundige economie Liesbeth Hollebeke en juwelier Filip Simoens.
Zeventig handelaars uit Wervik en de deelgemeenten lanceren een nieuwe imagocampagne. De handelaars moeten echter niks zelf betalen. Het budget van 36.000 euro voor de campagne komt van Vlaanderen en Europa. Hun slogan luidt 'Wij gaan voor kwalitijd'.

"Kwalitijd is een woord met veel inhoud. We gebruiken bewust de foute schrijfwijze 'kwalitijd' om aan te geven dat hier kwaliteit te vinden is en dat onze handelaars nog tijd maken voor hun klanten", legt schepen van Lokale Economie Bert Verhaeghe (Open Vld) uit. "We willen met de handelaars als één geheel naar buiten komen en hen als één merk presenteren. Iedere handelszaak krijgt twee affiches, met daarop de mensen achter de zaak in beeld."


Het geld voor de campagne komt voor een derde van Vlaanderen en de rest van het 'Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling' (EFRO).

Krant

In het kader van het winkelplan doet het stadsbestuur heel wat financiële inspanningen. Zo zijn er heel wat premies voor starters in het centrum, zoals de gevelrenovatie en recent nog een verhuispremie. "De handelaars hebben het niet altijd makkelijk, daarom willen we hen een duwtje in de rug geven", gaat Verhaeghe verder. "Ze doen het met enthousiasme en passie. Deze imagocampagne moet hun herkenbaarheid nog vergroten. Ook in het straatbeeld komen verschillende grote affiches. De teksten werden aangereikt door de handelaars."


Naast affiches en stickers komt er in maart ook nog een krant uit. Niet met advertenties maar met het verhaal achter elke handelszaak.


Een van de deelnemers is Simoens Juwelen in de Vlamingenstraat. In zijn zaak combineert Filip Simoens vakkennis en ambacht met modieuze kwaliteitsjuwelen. Schepen Bert Verhaeghe kwam er gisteren de affiches afleveren, in het gezelschap van Liesbeth Hollebeke, deskundige economie bij de stad Wervik. Meer info op www.wervik.be/kwalitijd.