Oververhitte pot zorgt voor brand appartement

Op een appartement in de Kortrijksestraat in het centrum is rond 17 uur gisteren brand uitgebroken. De bewoners waren na hun nachtshift nog een namiddagdutje aan het doen terwijl een snelkoker op het fornuis stond. De kookpot raakte oververhit en veroorzaakte brand. Er was vooral rook, de schade bleef beperkt. Veiligheidshalve evacueerden brandweer en politie ook de bewoners van de andere vijf appartementen in het gebouw even. Zij konden in het politiebureau aan de overkant van de straat terecht. Na ongeveer een halfuur mochten zij terugkeren. "Als het appartement met rookmelders uitgerust was geweest, zouden de bewoners nog sneller gealarmeerd zijn", gaf postoverste van de brandweer Lieven Ryckaert nog een goede raad mee. De eigenaar van het appartementsgebouw beloofde meteen de appartementen ermee uit te rusten. (LSI)