Lekkende gasfles ontploft net niet

In de Kattemstraat heeft de Civiele Bescherming uit Liedekerke tijdig kunnen ingrijpen toen een butaanfles van een fornuis was beginnen lekken. Dat gebeurde in een appartement dat eigenlijk deel uitmaakt van het Pastoor J. De Bondterf. Oorzaak was vermoedelijk een defecte ontspanner. De hulpdiensten voerden meteen metingen uit, en al snel bleek dat de explosiegrens net niet bereikt was. De bewoner raakte niet gewond, maar was wel enorm aangedaan door de ontstane commotie. Hij werd voor een controle overgebracht naar het ziekenhuis. (TVP)