Ontevreden klant vernielt ruiten en schuifdeur Welzijnshuis

Met een hamer vernielde de klant enkele ruiten.
Foto LSI Met een hamer vernielde de klant enkele ruiten.
Een 41-jarige ontevreden klant heeft vijf ruiten en een schuifdeur van het Welzijnshuis vernield. Met een hamer liet hij zijn frustratie de vrije loop. De man was naar verluidt boos, omdat het Welzijnshuis vrijdag rond 16 uur al gesloten bleek. Hij zal zich voor de rechter moeten verantwoorden.

Toen G.F. vrijdagnamiddag om even over vier uur aan een gesloten schuifdeur stond, ging de man al een eerste keer door het lint. Hij stampte op de schuifdeur, maar raakte het gebouw niet binnen. Eén baliemedewerkster die nog aanwezig was, schrok en slaagde er later in de agressieveling te identificeren. 's Avonds keerde de man echter nog eens terug, dit keer gewapend met een hamer. Hij sloeg de schuifdeur aan de hoofdingang langs de Brugsesteenweg en vijf ruiten om de hoek met de Gasthuisstraat aan diggelen. Een securityman kon alarm slaan. De politie rekende hem in. Het parket besliste om de man via de snelrechtprocedure te dagvaarden.


"Zo'n zware fysieke agressie is bij ons uitzonderlijk, maar de schrik bij onze baliemedewerkers en maatschappelijk assistenten van het OCMW zit er toch even in", weet OCMW-voorzitter Bart Wenes. "We proberen klanten, ook bij negatieve beslissingen, steeds respectvol te behandelen en slagen daar goed in. Er zijn afspraken over wat er moet gebeuren bij geweld en de politie is meteen alert bij meldingen. Jammer genoeg zal nooit volledig verhinderd kunnen worden dat er fysieke agressie aan te pas komt. Ik denk dat die man van het gerecht een signaal moet krijgen, maar ook begeleid en behandeld moet worden."


Vijf jaar geleden vernielde een geestesgestoorde cliënte op de parking van het OCMW ook al eens twaalf voertuigen met een verkeersbord. (LSI/CDR)