Kwart van bewoners op hoorzitting klaagt over te snel verkeer in Eine: stad laat verkeerstellingen uitvoeren

Ook de verkeerssluizen staan ter discussie.
Ronny De Coster Ook de verkeerssluizen staan ter discussie.
Bijna een kwart van de bewoners en weggebruikers vindt snelheid het grootste verkeersprobleem na de wijziging van de verkeerscirculatie in Eine. “We gaan verkeerstellingen doen en op basis daarvan beslissen waar er moet bijgestuurd worden”, zegt Lieven Cnudde (CD&V), schepen van Mobiliteit.

23,73% van de reacties die de stad kreeg op een infoavond over de verkeersveiligheid in de Pontstraat, Pater Ruyffelaertstraat, Serpentsstraat, Kraneveld, Fietelstraat en Molenstraat zijn klachten over overdreven snelheid.

De stad had het infomoment georganiseerd naar aanleiding van de veranderde verkeerscirculatie in Eine. 17% van de aanwezigen klaagt over de gebrekkige signalisatie van de circulatie en van de bedrijven- en winkelzone. De Serpentsstraat openstellen, is de suggestie van 14% van de aanwezigen. Verder vragen bewoners betere fietsvoorzieningen, de omkering van de rijrichting in de Fietelstraat en het Kraneveld, betere fietsvoorzieningen in Kraneveld richting ventweg. Ook de afschaffing van de verkeerssluizen en de afschaffing van eenrichtingsverkeer in de Molenstraat is een suggestie.

“We gaan met al die voorstellen nu aan de slag”, zegt schepen van Mobiliteit Lieven Cnudde (CD&V). “De huidige circulatie zal doorgegeven worden aan de verschillende gps-bedrijven. Er komt ook een betere aanduiding van de fietstunnel in Eine. Ter hoogte van het kruispunt Hoge Bunder met Westerring werd het bord voor fietsers richting Eine alvast gedraaid in de richting van Hoge Bunder. De dienst mobiliteit bekijkt verder welke bijkomende borden nodig zijn op de route naar de fietstunnel”, zegt Cnudde.

“In samenspraak met mobiliteitsdeskundigen worden de suggesties van de weggebruikers en bewoners onderzocht en afgetoetst”, voorziet de schepen.

Na de beëindiging van de werkzaamheden in de Fietelstraat laat de stad verkeerstellingen uitvoeren die een beeld moeten geven van de impact van de huidige circulatie. Op basis hiervan zal het plan geëvalueerd en waar nodig bijgestuurd worden”, besluit Cnudde.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.