Ga naar de mobiele website
^ Top

Koekjesfabrikanten en supermarkten slaan handen in elkaar

Alex Van Breedam, CEO van Tri-Vizor, bedacht een centraal 'koekjesmagazijn'.
Foto Conaerts Alex Van Breedam, CEO van Tri-Vizor, bedacht een centraal 'koekjesmagazijn'.
Eén centraal magazijn bomvol koekjes en gebakjes: dat moet de logistiek voor vier koekjesfabrikanten en vier supermarkten drastisch verbeteren. Een test van het Nielse bedrijf Tri-Vizor toonde aan dat het werkt.

Achter koekjes en gebakjes schuilt meestal een complex logistiek systeem. Dat geldt zeker voor de kleine koekjesmaker, die het hele land moet doorkruisen met kleine leveringen voor winkelketens en groothandels. En ook voor de retailers zelf blijkt die methode omslachtig.


Het Nielse bedrijf Tri-Vizor bedacht daarom een 'consolidatieplatform'. Dat is een fysiek magazijn, waar koekjesfabrikanten een voorraad van hun producten stockeren. Daar kunnen de grote winkelketens volle vrachten met een mix naar de eigen distributiecentra brengen.


"In maart hebben we het concept uitgeprobeerd met de koekjesfabrikanten Vondelmolen, Vermeiren Princeps, Poppies en Desobry en de winkelketens Delhaize, Colruyt, Okay en Retail Partners Colruyt Group", zegt CEO Alex Van Breedam van Tri-Vizor. "Alleen al door de verminderde vrachtwagenbewegingen en uitstoot is de kobesparing enorm. Nu gaan we de resultaten analyseren en kijken of we er effectief mee doorgaan." (BCOR)

Meer over


Meld een bug