Ga naar de mobiele website
^ Top

Kerstmobiel 'crasht' door etalage Checkpoint

Niels en Michaël bij hun originele etalage.
Foto Vanderveken Niels en Michaël bij hun originele etalage.
Kledingzaak Checkpoint uit de Statiestraat in Mol pakt opnieuw uit met een opvallende etalage om de eindejaarsperiode te vieren. De auto van de kerstman lijkt er dwars door het etalageraam te zijn gecrasht. "Dit is niet alleen promotie voor onze eigen winkel, maar voor de hele binnenstad", zeggen de zaakvoerders.

Niels en Michaël Daniels van kledingzaak Checkpoint zijn niet aan hun proefstuk toe. Ook de voorbije jaren konden voorbijgangers zich in deze periode al vergapen aan een opvallende etalage. Dit jaar gaat de promostunt nog enkele stappen verder. "De Kerstman heeft een spectaculair ongeval gehad. De eerste verkenningsrit met zijn gloednieuwe kerstmobiel eindigde pardoes in de etalage onze kledingzaak. Op een gladde plek ging de Kerstman aan het slippen en doorboorde hij met zijn wagen de vitrine. De knalrode auto kwam tot stilstand met zijn snuit in de etalage, waarbij de achterzijde van het voertuig boven het voetpad bengelt", omschrijven Niels en Michaël het concept van dit jaar. "Onze kerstetalage moest dit jaar spectaculairder zijn dan ooit. Die uitdaging wilden we absoluut aangaan. En wat overtreft een auto die dwars door een vitrine rijdt? Niets, toch. Uiteraard maken we het ons nu niet gemakkelijk voor de komende jaren. Dat beseffen we maar al te goed."


De zaakvoerders van Checkpoint vinden het niet meer dan normaal dat ze veel tijd en middelen steken in de creatie van een kerstvitrine. "Wij beschouwen winkelen als een totaalbeleving. We zien dit initiatief trouwens niet uitsluitend als promotie voor onze eigen winkel. Zo vinden we het geweldig dat er in Mol nog vele andere winkels creatief aan de slag gaan met hun etalage. Deze creatieve concurrentiestrijd tilt Mol als handelscentrum naar een hoger niveau."


Om het ongeval te ensceneren werd een echte auto doormidden geslepen en aan beide kanten van het raam 'geplakt'. Tientallen voorbijgangers hebben al een selfie gemaakt voor de vitrine. "Er is zelfs al een kop-staartaanrijding gebeurd omdat een vrouw te lang naar de etalage keek." (JVN)

Meer over


Meld een bug