Ex-manager Samsung opent Scandinavische boetiek

Scandinavische mode gecombineerd met accessoires van Belgische merken. Dat is wat Loesje De Vriese brengt in UMA, de damesboetiek die ze opende in de Onze-Lieve-Vrouwestraat in Mechelen. "Scandinavische kleding onderscheidt zich door de kwaliteit, de gebruikte materialen - deze winter vaak wol en mohair - en de perfecte pasvormen. Het gaat meer om een opvallend detail dan om drukke prints, al ontbreken kleur en creativiteit niet in het aanbod. De minimalistische stijl combineer ik met tassen, juwelen en schoenen van jonge Belgische ontwerpsters Annelies Timmermans, Mieke Dierckx, Sternum, Lore Van Keer en Lolo The Ballerina", licht De Vriese toe. Opvallend: ze opent niet alleen tijdens de gebruikelijke uren, het voormalige Hoofd Marketing van Samsung wil er ook 's avonds zijn voor haar klanten. "Ik bied ook Late Night Shoppings aan voor groepjes vriendinnen. Ze kunnen bij gesloten deuren en een glaasje cava zaken uitproberen. De perfecte ontspanning, toch?", aldus nog de Humbeekse. Info: www.uma-store.be (webshop vanaf november 2016). (WVK)

Loesje De Vriese in haar kledingwinkel UMA.
David Legreve Loesje De Vriese in haar kledingwinkel UMA.