12% meer bezoekers voor Technopolis

Technopolis blikt terug op een geslaagde zomervakantie. Het mocht de afgelopen twee maanden 4.500 bezoekers meer verwelkomen dan in dezelfde periode vorig jaar, goed voor een totaal van 42.500. Volgens marketing- en communicatiemanager Ester Blockx zijn de goede cijfers van deze zomer onder meer te danken aan de actie waarbij de prijs aan de kassa daalde naarmate de temperatuur steeg.


"Een mooie zomerzon is nog altijd onze grootste concurrent, maar door onze zomerkorting zijn we er toch in geslaagd om ook op zonnige dagen bezoekers te overhalen om naar Technopolis te komen", getuigt ze. Daarnaast blijkt uit enquêtes dat het aangepaste en vernieuwde zomeraanbod (zoals zonnecrème testen in het Lab, een gepersonaliseerde zonnebril laseren in het Atelier...) en de Waterzone en de Doe-tuin in openlucht voor bezoekers een grote motivatie waren om richting Technopolis te trekken.


De komende maanden pakt het centrum uit met enkele vernieuwingen, met de lancering van vier nieuwe hightech opstellingen rond digitale natuurbeleving tegen de herfstvakantie, nieuwe experimenten rond licht en geluid en een nieuwe show tegen de kerstvakantie. (WVK)