Oververhitte gsm veroorzaakt woningbrand in Schorisse

De brand brak uit in een huis in de Heirwegstraat in Schorisse.
Lieke D'hondt De brand brak uit in een huis in de Heirwegstraat in Schorisse.
De brandweer moest vrijdagnamiddag uitrukken voor een brand in de Heirwegstraat in Schorisse. Een woning liep er zware schade op nadat een gsm die in de zetel lag, vuur vatte.

Een gezin uit Schorisse dat juist op het punt stond om te verhuizen naar Ronse, is slachtoffer geworden van een woningbrand. De oorzaak was een gsm die lag op te laden in een zetel. Het toestel raakte oververhit, waarna de zetel vuur vatte. De bewoners waren op het moment van de brand niet aanwezig. Omdat alle ramen en deuren van de woonkamer dicht waren, doofde het vuur door zuurstofgebrek. De woonkamer liep wel zware schade op. Door de hitte kwam een deel van het pleisterwerk van het plafond naar beneden. De woning is nu tijdelijk onbewoonbaar. Door de brand liep ook het huis van de buren rookschade op.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.