Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor

Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor. Je vond er koopwaar van alle allooi.
Stefan Van de Weyer Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor. Je vond er koopwaar van alle allooi.
De twintigste brocanterie indoor in de Brabanthal in Heverlee was een succes. Organisator Daniel Van den Hoeck (69) uit Lubbeek was opgetogen over de opkomst. 94 standhouders hadden er voor ongeveer 530 lopende meter aan tafels met een grote keuze in onder andere antiek, brocante, curiosa, retro, vintage, decoratie en vinylplaten.
Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor. Organisator Daniel Van den Hoeck was tevreden.
Stefan Van de Weyer Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor. Organisator Daniel Van den Hoeck was tevreden.

“Nog voor het middaguur waren er al 800 bezoekers genoteerd, dat was prima. Om één of andere reden scoren onze indoor brocanteries eind januari en begin februari enorm goed. Normaal zitten we rond de 1.300 bezoekers. Dit jaar is het regenweer ideaal om mensen aan te trekken”, aldus Van den Hoeck die tussen 1972 en 2008 brocantier was in Leuven.

Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor. Op de brocanterie stonden enkele mooie kunststukjes
Stefan Van de Weyer Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor. Op de brocanterie stonden enkele mooie kunststukjes

“We hebben 94 deelnemers en meer dan een halve kilometer aan tafels met te verkopen waar op, toch een afstandje”, wist de organisator. André uit Kumtich is er ook al iedere editie bijgeweest. Hij verkoopt oud materiaal dat hij nieuw leven inblies en affiches van onder andere oude films.

Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor. Standhouder André was er al sinds het begin bij.
Stefan Van de Weyer Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor. Standhouder André was er al sinds het begin bij.

“Ik heb nog geen enkele editie gemist. Ik heb hier altijd veel plezier en kan altijd tevreden terug kijken over het verloop en de verkopen van de dag. De filmaffiches worden ook schaarser, affiches met daarbij bijvoorbeeld Marilyn Monroe verkocht ik vroeger rond de 25 euro en die worden nu online aan de man gebracht aan 300 à 400 euro per stuk”, deelt André mee.

Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor
Stefan Van de Weyer Ruim 1.800 bezoekers op twintigste editie grote brocanterie indoor



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.