Pot blijft staan op het vuur

De brandweer is gisteren rond 16.30 uur uitgerukt naar een appartementsgebouw van bouwmaatschappij De Mandel in de Prinsessestraat in Emelgem. Daar was brand gemeld in een flat op de eerste verdieping. De bewoonster was er vertrokken, maar was vergeten dat er nog een pot op het vuur stond. Dat zorgde voor oververhitting, wat gepaard ging met nogal wat rook. Die verspreidde zich niet alleen in de flat zelf, maar ook in de trappenhal en de bovenliggende appartementen. De brandweer kreeg de situatie snel onder controle, een echte brand is er nooit geweest. De schade bleef beperkt. Tien bewoners moesten even het gebouw verlaten. Tijdens de interventie was er een tijdje plaatselijk geen verkeer mogelijk in de Prinsessestraat. (VHS)