T-Shirts zijn collectorsitems voor carnavalisten

NIEUWE HYPE

Foto Mozkito

De leden van Halattraction gooien dinsdagochtend, in de laatste uren van carnaval opnieuw een paar honderd T-shirts in het publiek op de Grote Markt. In 2009 werd met de traditie gestart. Op de achterkant van het t-shirt staat de datum van carnaval 2015. "We merken ieder jaar dat de hype groter wordt. Veel mensen zien zo'n T-shirt als een collectorsitem", vertelt Bart Mary van Halattraction.


Halattraction houdt tot op het laatste moment geheim welke slogan er op het T-shirt staat. "Ieder jaar kijk ik er enorm naar uit om te weten welke kleur het T-shirt heeft en welke slogan erop staat", vertelt Telly Vancutsem die er al drie in zijn kast hangen heeft. "Vorig jaar was ik te laat op de markt en heb ik dus geen T-shirt kunnen vangen, maar dit jaar ga ik er zeker voor. Het is een aandenken aan carnaval en gewoon leuk om te hebben. Ieder jaar staat er een toffe slogan op zoals 'Zeje nen brieje of ne smalle den beste es in Halle', die refereert naar carnaval."


Voor Halattraction zijn de T-shirts een vorm van publiciteit. "Al onze feestcafés staan er op vermeld. Wij dragen maandagnacht ook wat T-shirts rond in die cafés en we merken elk jaar dat ze dat ook heel hard appreciëren", zegt Bart Mary.


(BKH/SBH)