FILMPJE: Kookpot vergeten op fornuis: keuken uitgebrand

Een oudere bewoonster werd preventief naar het ziekenhuis gevoerd.
Koen Moreau Een oudere bewoonster werd preventief naar het ziekenhuis gevoerd.
In de Schoolstraat aan het gehucht Oostdorp in Mere is rond 20 uur brand ontstaan in de keuken van een woning. Oorzaak was een vergeten kookpot op het vuur.

Het water van de kookpot verdampte en de inhoud van de pot vatte vuur. De vlammen werden in de dampkap gezogen waardoor ook het plafond vuur vatte. Hierdoor kwam de woning volledig onder de rook te zitten. Brandweermannen van Aalst, Erembodegem en Lede blusten de brand. Het vuur was snel onder controle en de hond des huizes werd door de hulpverleners tijdig naar buiten gehaald, maar de keuken raakte wel zwaar beschadigd. De bewoners bleven gelukkig ongedeerd en worden voorlopig elders opgevangen. De inwonende moeder, bedlegerig na een operatie, werd preventief naar het ziekenhuis gebracht. Tijdens de bluswerken werd de straat afgesloten voor het verkeer.

De brandweer kreeg het vuur snel onder controle.
Koen Moreau De brandweer kreeg het vuur snel onder controle.
Brandweermannen van Aalst, Erembodegem en Lede kwamen ter plaatse.
Koen Moreau Brandweermannen van Aalst, Erembodegem en Lede kwamen ter plaatse.



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.