Ga naar de mobiele website
^ Top

Bakkerij Chris is vriendelijkste handelaar van Deinze

Chris Van Simaeys en Chantal Mylleville met de cheque van Handelsgids.be.
Foto Anthony Statius Chris Van Simaeys en Chantal Mylleville met de cheque van Handelsgids.be.
Het bakkerskoppel Chris Van Simaeys (47) en Chantal Mylleville (42) mogen zich de vriendelijkste handelaars van Deinze noemen. Zij wonnen deze award, uitgereikt door Handelsgids.be, nadat klanten massaal voor hen hadden gestemd. "Ook op mindere dagen moet je als ondernemer je klanten bedienen met een glimlach op het gezicht", zegt Chantal.

Handelsgids.be, de website waarop je alle lokale ondernemingen terugvindt, reikt ieder jaar awards uit aan de vriendelijkste handelaars in Vlaanderen. De winnaar krijgt ook een cheque van 500 euro. In totaal namen er 94 gemeentes, goed voor 1.992 handelaars, aan deel. In Deinze ging Bakkerij Chris uit Vinkt met de trofee lopen. "We zijn aangenaam verrast", zegt Chris. "Het is ook de eerste keer in ons 23-jarig bestaan dat we meedoen aan zo'n wedstrijd. Blijkbaar vinden de klanten ons echt de vriendelijkste."


"Chris en Chantal hebben terecht gewonnen", zegt vuilnisman en vaste klant Bernard Parmentier. "Ik woon in Oeselgem en kom hier al vijftien jaar lang iedere donderdag op ronde met de vuilkar. Ik koop hier dan mijn brood voor de rest van de week. Ik word altijd met een glimlach begroet en er is tijd voor een korte babbel of zelfs een drankje. Chantal geeft mij ook altijd kruimels mee voor mijn eenden en kippen.


Ook Lien Van Hauwermeiren, die de apotheek De Rucyk Pharma vlak naast de bakkerij openhoudt, is lovend. "Chantal vraagt altijd hoe het met me gaat, ze is oprecht geïnteresseerd. Ik mag dan wel naast hen wonen, mochten ze niet sympathiek zijn zou ik ergens anders om brood gaan. Zelfs mijn ouders, die in Mechelen wonen, kopen hier brood en taartjes als ze op bezoek zijn, zegt Lien.


"Naast goed gerief is vriendelijkheid minstens even belangrijk", vindt Chantal. "Ook op mindere dagen moet je blijven glimlachen. Want je moet maar één keer iemand slecht bedienen en dat kan je al een klant kosten. We zijn onze klanten dan ook enorm dankbaar dat ze op ons hebben gestemd. Dit betekent veel voor ons." (ASD)



Meld een bug